איך להגיע לפוריו בטיקטוק ForYou#

דף For You, הידוע גם בשם "FYP", הוא המקום שכולם רוצים שהסרטונים שלהם בטיקטוק יופיעו בו. מה זה פוריו? למה כדאי להיות ב- #פוריו? והכי חשוב: איך אפשר להגדיל את הסיכויים שלכם להיות בפוריו בטיקטוק? כל המידע החשוב הזה בבלוג שלפניכם - איך להגיע לפור יו ?

מומלץ לקרוא קודם את המאמר שלנו איך עובד האלגוריתם של טיקטוק ?

רוצים לשמור על סרטוני הטיקטוק שלכם ? לחצו כאן להורדת סרטון טיקטוק למחשב.

מה זה TikTok ?

TikTok היא אפליקציית מדיה חברתית ליצירה ושיתוף של סרטונים קצרים של 15 עד 60 שניות בכל נושא.

בשנת 2016, האפליקציה הושקה בשם Douyin בסין, ובשנה שלאחר מכן, ByteDance הוציאה אותה לשווקים מחוץ לסין בשם Musical.ly . בהמשך, כשהאפליקציה הפכה להיות יותר ויותר פופולרית, מיתגו את האפליקציה מחדש תחת השם טיקטוק.

היום משתמשים בטיקטוק כמיליארד משתמשים פעילים, מה שהופך אותה לאתר המדיה החברתית החמישי בגודלו בעולם. אם אתם עוד לא שם זה הזמן להירשם.

בבלוג זה נדון בשאלה איך לקדם את עצמנו בדף הטיקטוק כך שהמערכת תמליץ עלינו בפוריו (בתרגום לעברית: בשבילך) For You Page  - או כפי שמופיע לעיתים בראשי תיבות .FYP

מדוע גולשים רוצים להופיע בפוריו?

• עוקבים ומונטיזציה: עמוד הנחיתה TikTok FYP, הוא המקום לצבור עוקבים מהר יותר ולהתקרב ליעד של 10,000 עוקבים. ברגע שתגיעו לאבן הדרך הזו, תוכלו להתחיל להרוויח כסף מהסרטונים שלכם עם קרן TikTok Creator Fund.

• חסויות, מנהיגות מחשבתית ומכירות: ברגע שהאלגוריתם יתחיל לדחוף את הסרטון שלכם לקהל רחב יותר, ייתכן שתתחילו לקבל יותר הכרה כמאסטר/ית בנישה שלכם. זה יכול להוביל לחסויות בתשלום או לגידול בהכנסות העסק שלכם ממכירות.

• צמיחת הפלטפורמה: אומרים: "צריך פלטפורמה כדי להצמיח פלטפורמה?" לאחר שזכיתם בהכרה של TikTok, תוכלו להשתמש בתשומת הלב הזאת כדי להפנות את התנועה חזרה לפלטפורמות האחרות שלכם כמו אינסטגרם או YouTube ולהתחיל להרחיב את הקהילה שלכם על פני השטח.

• חשיפה בחינם: אם אתם בדרך כלל מקבלים 100 צפיות לכל סרטון TikTok, תכונת ה FYP יכולה לדחוף את מספר הצפיות לעשרות אלפים. זו חשיפה מדהימה שאתם יכולים למנף מבלי להוציא שקל על פירסום בתשלום.

#ForYou אז איך מתקדמים בפוריו?

קודם עלינו להבין שני דברים חשובים:

  1. איך הגולשים מקבלים המלצות לסרטונים ?

    עמוד הטיקטוק בנוי כך שכל פעם שתכנסו לדף שלכם בטיקטוק, יופיעו לכ"תופרת" את הדף הזה לכל אחד באופן אישי על פי העדפותיו.

  2. איך נבחרים הסרטונים שופיעו בפוריו ?

    ההמלצות מבוססות על מספר גורמים שאותם מפרסמת טיקטוק בעצמה. במשך שנים, אלגוריתם TikTok FYP היה עטוף במסתורין. שמועות וספקולציות הסתובבו ברחבי האינטרנט, ועוררו את העלייה בהאשטאגים כמו #fyp ו-#ForYou, עד ש-TikTok HQ יצאה בהצהרה שעשתה סדר בוויכוח אחת ולתמיד. וזה מה שטיקטוק כותבת באפליקציה:

    "ההחלטה איזה סרטונים יופיעו הם על פי אינטראקציות של הגולשים עם משתמשים, כגון סרטונים שהגולשים אוהבים או משתפים, חשבונות שהגולשים עוקבים אחריהם, תגובות שהגולשים מפרסמים ותוכן שהגולשים יוצרים.

    גם הגדרות מכשיר וחשבון ,כמו העדפת השפה של הגולשים, הגדרת המדינה וסוג המכשיר משפיעות על ההחלטה. עם זאת, גורמים אלו נכללים כדי לוודא שהמערכת מותאמת לביצועים, אך הם מקבלים משקל נמוך יותר במערכת ההמלצות ביחס לנקודות נתונים אחרות שאנו מודדם מכיוון שהמשתמשים אינם מביעים זאת באופן פעיל כהעדפות.

    כל הגורמים הללו מעובדים על ידי המערכת  ומשוקללים לפי ערכם למשתמש. אינדיקטור חזק לעניין, הוא גם האם משתמש מסיים לצפות בסרטון ארוך יותר מתחילתו ועד סופו. סרטון כזה יקבל משקל רב יותר מאשר אינדיקטור חלש, כגון האם הצופה והיוצר של הסרטון נמצאים שניהם באותה מדינה.
    לאחר מכן, סרטונים מדורגים לפי מה הסבירות שנושא הסרטון הנמצא בתחומי הענין של אותו משתמש. בנוסף, סרטון צפוי לקבל יותר צפיות אם יתפרסם על ידי חשבון שיש לו יותר עוקבים, מכיוון שחשבון זה בנה בסיס עוקבים גדול יותר.  מספר העוקבים והאם לחשבון היו סרטונים קודמים בעלי ביצועים גבוהים, הם גורמים ישירים המשפיעים על מערכת ההמלצות."

אז כיצד מגיעים לדף TikTok For You?

משתמשי TikTok רבים רוצים לדעת איך להיכנס ל-FYP, אבל אין מתכון או נוסחה אחת לפיתרון. עם זאת, ישנן דרכים להגדיל את הסיכוי שהתוכן שלכם יופיע ב-FYP.

להלן מספר צעדים שתוכלו לנקוט כדי לשפר את הסיכויים שלך להנחית את הסרטונים שלכם בדף TikTok For You:

1. צרו סרטונים באיכות גבוהה

כיום כבר אי אפשר לפרסם סרטונים באיכות נמוכה. וגם, לאף אחד אין סבלנות לצפות בסרטונים גרועים. סרטונים באיכות גבוהה מושכים יותר את תשומת הלב של הצופים, ואם הסרטונים שלכם קליטים וערוכים היטב, זה מגדיל את הסיכוי שלהם לנחות ב-FYP ואפילו להפוך לוויראליים.

2. צרו סרטונים קצרים וקולעים

משתמשי TikTok גוללים בין עשרות סרטונים בו-זמנית, כך שיש לכם רק מספר שניות ללכוד את תשומת הלב שלהם. מסיבה זו, חשוב שהסרטונים שלכם יהיו קצרים וקולעים, ויעבירו את המסר או את עיקר הסרטון תוך פרק זמן קצר.

3. הוסיפו מוזיקה או פסקול פופולרי לסרטונים שלכם

מוזיקה היא שם נרדף לטיקטוק. אם משתמשים בה נכון, הוספת מוזיקה לסרטונים שלכם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור להם להגיע לדירוג גבוה יותר באלגוריתם ואפילו ל-FYP.
בחרו רצועות רלוונטיות לסרטונים שלכם. שימוש במגמות מוזיקה ואודיו ב-TikTok היא גם דרך מהירה למשוך תשומת לב לסרטונים שלכם. כדי לשמור על זכויות יוצרים כדאי להשתמש במוזיקה שטיקטוק מציעה.
השתמשו באפקטים יצירתיים. מכיוון שהמטרה העיקרית של האפליקציה היא לצפות בסרטונים קצרים, חשוב לכלול אפקטים שמושכים את תשומת הלב של אנשים.

4. הוסיפו כיתובים מושכים

מה שנכון לגבי כתיבת כותרות לפוסטים במדיה חברתית, פחות זה יותר - נכון גם לסרטוני ה-TikTok שלכם.
כתבו כותרות האשטג # ומילים שרלוונטיים לסרטון שלכם.
הטקסטים, האודיו וההאשטגים שלכם צריכים להשתלב יחד כדי להשלים את הסרטונים שלכם.
מה שיכול לעזור זה לתת לצופים שלכם הוראות באשר מה הם יכולים לעשות בזמן הצפייה, לדוגמה, "צפו עד הסוף !" הוא אחד מהכיתובים היעילים.

5. השתמשו בהאשטגים הנכונים והשתמשו בהם נכון

אם משתמשים בהם נכון, האשטאגים (#) יכולים לעזור לסרטונים שלכם לקבל יותר חשיפה. הם יכולים להיות כלי יעיל לעזור למשתמשים למצוא את הסרטונים שלכם ולצפות בהם, מה שמגדיל את הסיכויים שלכם להופיע ב-FYP.
כמה hashtags שכדאי לקחת בחשבון כדי להביא את הסרטונים שלך ל-FYP הם #foryou ו-#foryoupage.

האשטאגים  אלו אינם מחוללי קסמים, אולם הם יכולים להיות יעילים יחד עם כל שאר הרכיבים המוזכרים כאן.


* השתמשו באשטאגים בחכמה:

א. בחרו מספר קטן של האשטאגים רלוונטיים.

ב. ערבבו האשטאגים פופולריים עם פחות פופולריים.

ג. השתמשו בהאשטאגים פופולריים בנישה שלכם.

ד. השתתפו באתגרי האשטאג.

ה. השתמשו ב-#fyp ו-#ForYou, אבל אל תסתמכו רק עליהם.

6. צרו קשר עם משתמשים אחרים

כשאתם מתקשרים באופן עקבי עם משתמשים אחרים ב-TikTok, הדבר מגביר את הניראות שלכם באפליקציה. החשבונות שאתם מגיבים אליהם, כמו גם העוקבים שלהם, נחשפים לחשבון שלכם.
אתם גם צריכים להגיב לתגובות העוקבים שלכם כדי להגביר את המעורבות של הפוסטים שלכם. ככל שתתעסקו יותר באפליקציה ותהיו פעילים וממוקדים, כך יגדל הסיכוי שהסרטונים שלכם יוצגו ב-FYP.

כמו כן לא כדאי לחכות רק שהגידול במספר העוקבים והליקים יגיע באופן טבעי. כדאי גם לקנות עוקבים בטיקטוק כדי שחשבון עוקבים שלכם יגדל באופן טבעי יחד עם תמיכה נוספת שתשפר את הניראות שלו.

7. צרו גישה מקיפה למציאת הצלחה ב-TikTok:

כתבו ביוגרפיה שמשקפת את נישת הפעולה שלכם. חשוב לבצע אופטימיזציה של הסרטונים שלכם עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). משמעות הדבר היא הכללת מילות מפתח בכותרות ובתיאורים שלכם, כך שלאנשים המחפשים תוכן כמו שלכם יהיה סיכוי גבוה יותר למצוא אותו.

השקיעו במחקר מילות מפתח. השתמשו במילות המפתח הללו לאורך הכותרת והתיאור של הסרטון שלכם. זכרו, אין נוסחה בדוקה, כך שכמו באינסטגרם, תצטרכו להתנסות כדי למצוא אסטרטגיית האשטאג # המתאימה ביותר לחשבון שלכם.

8. צרו סרטונים קצרים יותר

יצירת סרטונים קצרים ומושכים יותר היא הדרך הקלה ביותר להשיג ציונים גבוהים בטיקטוק.
למרות שאתם יכולים להקליט קליפים של 60 שניות, ניצול כל הזמן הזה בהכרח יתורגם להצלחה ויראלית. ככל שמישהו יקדיש פחות זמן בצפייה ב-TikTok שלכם, כך גדל הסיכוי שהוא יצפה עד הסוף ולא יחליק הלאה משם. ככל שמספר גבוה יותר של גולשים רואים את הסרטון שלכם עד הסוף, כך גם הסיכויים שלכם לזכות במקום נחשק ב-TikTok FYP גדלים.

9. הנה כמה טיפים ליצירת סרטונים טובים:

שמרו על פשטות. סרטוני ה-TikTok הטובים ביותר הם אלו שקל לעקוב אחריהם.

השתמשו במעברים יצירתיים. נסו להשתמש בחלק מהמעברים המובנים של האפליקציה, או במשהו מקורי משלכם.

היו מצחיקים ומשעשעים, עד כמה שזה אופייני לכם. סרטוני ה-TikTok הטובים ביותר הם אלו שמשעשעים ומצחיקים אנשים. היו יצירתיים וחשבו על דרכים מקוריות למשוך את תשומת הלב של אנשים.

צרו קשר עם הצופים שלכם – השיבו להערותיהם. זה עוזר ליצור קהילה סביב התוכן שלכם.

כתבו כותרות מרתקות. איך אתם עושים את זה?

אתם יכול לעורר קצת מסתורין על ידי אמירת משהו כמו: "אל תלכו, חכו עד הסוף". זה יכול לעודד את הצופים להישאר ולצפות בסרטון כולו.

טקטיקה נוספת היא לשאול שאלה. להעיר הערות או לצפות לתשובה. כל אלו יכולים לעזור לשלוח את האותות הנכונים לאלגוריתם FYP.

לבסוף, אתם יכולים להקניט את הצופים עם המידע שאתם מביאים. לדוגמה, "איך אני עולה בדירוג של גוגל בלי לכתוב תוכן" וכדומה.

10. באיזו שעה עליכם לפרסם סרטון, כך שהוא יופיע ב-FYP של TikTok?

לאחר שתקבלו 100 עוקבים, בדקו בחשבון TikTok pro החינמי שלכם כדי לראות מתי המשתמשים שאוהבים את הסרטונים שלכם בדרך כלל נמצאים באפליקציה. נסו לפרסם סרטון בזמן שהאנשים האלו הכי פעילים.

11. אילו צלילים יעזרו לי להיכנס ל-FYP של TikTok?

אפקטים הם גורם נוסף כיצד להביא את הסרטון שלך לדף FYP. נסו להשתמש בצלילים פופולריים. אמנם אין קשר מאושר רשמית בין שימוש בצלילים פופולריים לבין הימצאות ב-FYP, אבל זה בדרך כלל עוזר להגדיל את הפופולריות.

12. כמה זמן לוקח להיכנס ל-FYP של TikTok?

לא ניתן לקבוע ציר זמן מדויק. משתשמים רבים מגלים שהתוכן שלהם מופיע בתוך 48 שעות, בעוד שאחרים ממתינים שבועות עד שהתוכן שלהם מופיע ב-TikTok FYP . יש לקחת בחשבון שיש תוכן שלא ייבחר כלל.

לסיכום:

השתמשו בהאשטאגים, בתוכן קצר ובצלילים / תמונות ויראליות. פרסמו בזמנים האופטימליים ותמיד שמרו על איכות.

טיפים אלו יכולים להוות נקודות התחלה כדי לנסות להופיע ולעלות ב-FYP. עם זאת, צריך לזכור כי יש גורמים נוספים שעשויים להשפיע בהחלטה אם TikTok להציג את התוכן שלכם בפיד של המשתמשים. זכרו תמיד כי אין נוסחה אחת קבועה למה שהם בוחרים לפרסם.

אולם אל תשכחו כי יש ב-TikTok  יותר מאשר דירוגים, האשטאגים וצלילים טרנדיים. אתם יכולים ליצור תוכן בלתי נשכח, שווה, וניתן לשיתוף עבור הקהל שלכם, אשר יכול להיות גם רווחי וגם משמעותי ומספק.

אז למה אתם מחכים? תתחילו לטקטק.

שתף:
תגובות והערות: (2)
אדל
אדל

ממש לא קונים עוקבים ועוקבים ולייקים זה הכי פחות מעניין הם לא יביאו לי מכירות תודה על המחשבה אבל ממה שלמדתי על טיקטוק זה קצת ההפך מכאן

31/12/2023
גילי
גילי

תודה על המידע.

01/12/2023
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים