איך עובד האלגוריתם של טיקטוק ?

מטרת אפליקצית טיקטוק היא "לעודד יצירתיות ולגרום להנאה !" האלגוריתם טיקטוק הוא גורם מרכזי בהצלחת האפליקציה מכיון שהיא מתאימה באופן אישי תכנים למשתמשים על פי העדפותיהם האישיות ומנהגי הצפייה שלהם. זה מה שגורם לנו להתמכר לטיקטוק. האלגוריתם מנתח נתונים רבים, כולל את משך הזמן שבו משתמשים צופים בווידאו מסוים, והאם הם מעניקים לו לייק, מגיבים אליו, או משתפים אותו.

ככל שהאלגוריתם של טיקטוק ימליץ על תוכן שמעניין את המשתמש וידייק יותר בכך, כך המשתמש ישאר יותר זמן באפליקציה. לא רק שזה יוצר חווית משתשמש מוצלחת, אלא גם מגביר את המוניטיזאציה של הפלטפורמה על ידי הגברת החשיפה ותשומת הלב למודעות ופרסומות.

גם יוצרי התוכן נהנים מהאלגוריתם, כי הוא מאפשר להם להגיע לקהלים חדשים ולגדול אורגנית, ללא צורך בתשלום עבור קידום. מי שמבין את עקרונות הפעולה של האלגוריתם יוכל להתאים את התוכן שלו בהתאם, ולהגביר את הסיכוי שסרטון שלו "יבחר" ויהפוך לויראלי.

בסופו של דבר, חשיבות האלגוריתם של טיקטוק היא ביכולתו להעניק חווית משתמש מעולה, להגדיל את מעורבות המשתמשים ובכך לדחוף קדימה את הפלטפורמה, למען יוצרי התוכן, המשתמשים והמערכת כולה.

הפיד האישי בטיקטוק, או מה זה "פוריו" :

לעולם לא יופיע אותו פיד אצל כמה משתמשים. טיקטוק "תופרת" לכל משתמש את הפיד שלו על פי העדופתיו, הסטוריית הצפייה שלו, מיקומו הגיאוגרפי ועוד.

תהליך ההתאמה האישית של תוכן טיקטוק מתבסס על אלגוריתם מתקדם שמשלב בינה מלאכותית ולמידת מכונה. ככל שמשתמש צופה יותר מעורב בתוכן, האלגוריתם "לומד" את העדפותיו ומציע תכנים נוספים שישתלבו עם אותו סגנון ותחומי עניין. זה מתבצע באמצעות איסוף מידע על פעולות שונות של המשתמש באפליקציה, כולל סרטונים שהוא צופה בהם, משך זמן הצפייה, ותגובות שהוא רשם.

האלגוריתם מתחשב גם בשפה ובמילות מפתח המופיעות בטקסטים ובתגובות, מה שמאפשר גם התאמה לתרבות המקומית של המשתמש. המערכת מעבדת את הנתונים אלו ויותר, כגון השעה ביום בה משתמש מבצע את הפעולות השונות ויוצרת תוכן המותאם אישית לכל משתמש.

התאמת הפיד לכל משתמש באופן אישי חושפת בפניהם תכנים איכותיים המתאימים להעדפות שלהם ותחומי הענין שלהם, מה שנותן להם חווית צפייה מהנה יותר. במקביל, זה מאפשר ליוצרי תוכן להגיע לקהל הקונקרטי שלהם בדרך פעילה ויעילה. כללי האלגוריתם מתעדכנים כל הזמן בהתאם להתפתחויות בטרנדים ובהעדפות המשתמשים, מה שמבטיח למשתמשים פיד דינמי ומעודכן.

להבין את האלגוריתם של טיקטוק:

אלגוריתם של טיקטוק נועד להציג תוכן אישי ורלוונטי לכל משתמש. להלן הגורמים המשפיעים על התוצאות שהאלגוריתם מניב:

מעורבות המשתמש: נתון זה כולל פעולות כמו צפייה בווידאו, לחיצות על 'לייק', כתיבת תגובות, ושיתוף הסרטון. האלגוריתם לומד מהתנהלות המשתמש ומעדיף להציג לו תוכן שדומה לזה שהמשתמש נהג להגיב עליו בחיוב.

זמן צפייה בסרטון: האלגוריתם של טיקטוק מזהה כמה צפו בסרטון, כמה זמן צפו בסרטון, מה ממצוע זמן הצפייה והאם המשתמש צפה בו עד הסוף. אם תלחצו על "מידע נוסף" בתחתית הסרטון שלכם תוכלו לראות את הנתונים האלו. גם אם משתמש שם את הסרטון ב"לולאה" וצפה בו שוב ושב, זה ישפר את המדדים של הסרטון.

המידע בסרטון: זהו נתון נוסף שטיקטוק מתחשב בו, אולם פחות ממעורבות וזמני צפייה בסרטון. טיקטוק יבחר להציג את הסרטון שלכם גם בהתאם לכותרת של הסרטון, ההאשטגים שלו, האפקטים שלו והמוזיקה שלו.

הגדרות המכשיר והחשבון: נתון זה כולל את המידע על סוג המכשיר של המשתמש, את המיקום שלו, שפת הממשק, והגדרות החשבון. האלגוריתם ישתמש במידע כדי לעשות אופטימיזציה של התוכן למשתמש. גם יכולת התצוגה של המכשיר ופרטים אישיים אחרים יכולים להילקח בחשבון.

ניתוח מדויק של הפרמטרים האלו על ידי האלגוריתם מאפשר לטיקטוק להגיש תוכן פעיל ואינטראקטיבי שמותאם אישית לחוויית המשתמש.

יחס צפיות ללייקים בטיקטוק:

יוצרת התוכן בטיקטוק @feliciaforthewin היא מהנדסת תוכנה שלקחה על עצמה להבין איך עובד האלגוריתם.

היא ניהלה ניסוי במשך חודשיים וכאשר היא פרסמה את הממצאים שלה, לא רק שהחשבון שלה גדל ב-165 אלף עוקבים, אלא שהיא גם הגיעה לכמה מסקנות מעניינות:

היחס בין צפיות, לייקים ותגובות : לדברי פליסיה, כדי שהסרטון שלכם יצליח, יחס הצפיות ללייקים שלך צריך להיות לפחות 10% והיחס בין הלייקים לתגובות סביב 2%. אם הסרטון שלכם מקבל 1000 צפיות, 100 לייקים ושתי תגובות, אז אפשר להיות בטוחים שהאלגוריתם ידחוף את התוכן שלכם לקהל גדול יותר.

הגעה לאבני דרך: תיאוריה זו עוסקת בקצב של פרסום סרטונים. כשפלישיה ניתחה את התוכן שלה, היא הבינה שכל סרטון העשירי, ה-50 וה-100 שלה נחשף לקהל גדול יותר! לדעתה, ככל שתפרסם יותר, כך תגיע מהר יותר לאותם "אבני דרך".

ניתן ליישם המלצה זו של פיליסיה על ידי יצירת יחס נכון של צפיות ולייקים לסרטון חדש בקניית צפיות ולייקים בטיקטוק.

תיאוריית מבחן השלבים של סרטון בטיקטוק:

הרבה יוצרי תוכן בטיקטוק מספרים על תופעה זו, ויש לציין כי יש בה לא מעט הגיון. תיאוריה זו סוברת שברגע שאתם מפרסמים את הסרטון שלכם, הוא יוצג לקבוצה קטנה של משתמשים (בעיקר לעוקבים שלכם) במשך כשעתיים. לאחר מכן, האלגוריתם עוקב אחר רמת המעורבות בסרטון. אם התוכן שלכם יעבור את המבחן הראשון הזה, הוא יעבור "שלב" ויוצג לקהל בגדול בינוני שבו ילקח בחשבון כמה לייקים, תגובות ושיתופים קיבלתם, כמו גם כמה אנשים צפו בסרטון כולו. במקרה שהוא מתפקד טוב, רוב הסיכויים שהוא יהפוך לויראלי.

אם תיאוריה זו נכונה, חשוב מאד לשים לב לביצועים של הסרטון בשעתיים הראשונות שלו.

תיאוריית זמן הצפייה של סרטון בטיקטוק:

מאמן המדיה החברתית ויוצר התוכן @coachstone ערך ניסוי בשני חשבונות הטיקטוק שלו. המטרה הייתה לבנות קהילה של עוקבים שמכירה, אוהבת וסומכת עליו. הניסוי שלו הביא ליותר מ-150,000 עוקבים בכל חשבון תוך פחות משלושה חודשים. מסקנותיו היו:

  1. זה לא משנה מתי מפרסמים את הסרטון.
  2. זמני צפייה ומעורבות הם הגורמים הכי חשובים.
  3. אנשים מחפשים סרטונים שנותנים ערך על ידי למידה, בידור או מתן השראה.

הוא מאשר את "תיאוריית מבחן השלבים" ומוסיף את חשיבות הנתונים הבאים לפי סדר חשיבות:

  1. זמני צפייה.
  2. שיתופים.
  3. שמירות.
  4. תגובות.
  5. לייקים.

חשיבות זמן הצפייה הוא טענה הגיונית, ונובעת מהעובדה שטיקטוק רוצה שאנשים ישארו באפליקציה כמה שיותר זמן. כמה זמן צפייה צריך כדי שטיקטוק תתייחס לסרטון שלכם כסרטון מוצלח ?

  1. סרטון של 15 שניות או פחות: 100% זמן צפייה.
  2. סרטונים של 16-30 שניות: 75% זמן צפייה.
  3. סרטונים של 31-60 שניות: 50% זמן צפייה.

ללא ספק, כולנו שמנו לב שהסרטונים הכי מצליחים בטיקטוק הם סרטונים קצרים, בעלי ערך, שמלמדים משהו או שהם מבדרים מאד ( לטוב או לרע ). למה ? כי אנו צופים בהם עד הסוף, ולעיתים לא שמים לה שהם נכנסו ללואה בגלל צורת העריכה שלהם.

 

לסיכום :  אלו 10 דברים שעליכם לעשות כדי לנצח את האלגוריתם של טיקטוק :

 

  1. עשו מחקר מקיף ברגע שאתם פותחים חשבון טיקטוק: הבינו מה קהל היעד שלכם אוהב, ערכו רשימה של משפיעני טיקטוק מהנישה שלכם והתחילו לעסוק בתוכן שלהם.

  2. צרו לכם דף פוריו אישי : זה יעזור לכם להבין איך האלגוריתם עובד ויאפשר לכם להבין מה הולך בנישה שלכם.

  3. גרמו לצופים שלכם לצפות בסרטון עד הסוף: זמן צפייה מלא הוא האינדיקטור החזק ביותר לכך שהתוכן שלכם הוא בעל ערך, לכן חשוב להסביר לצופים למה כדאי להם לצפות בו. סביר להניח, שכמעט אף אחד בטיקטוק לא שמע עליך מעולם (אלא אם כן אתה כבר מפורסם), ויהיו לך רק כמה שניות לומר להם מדוע עליהם להישאר בסביבה ולצפות בסרטון שלכם עד הסוף.

  4. השתמשו בהאשטאגים שקשורים לנישה: טיקטוק משתמש במידע שאתה מספק על הסרטון כדי להעביר את התוכן שלך לקהל הנכון. טיקטוק רוצה שהמשתמשים שלה יהיו בפלטפורמה כמה שיותר זמן. אז זה האינטרס שלך וגם של טיקטוק שתשתמשו בהאשטאגים רלוונטיים.

  5. השתמשו בקטעי קול פופולריים: טיקטוק מציעה ספריית מוזיקה מסחרית נרחבת, אבל עדיף להתחיל עם קטעי אודיו פופולריים. לא בגלל שהם יעמידו אתכם מיד מול קהל עצום, אלא בגלל שהצופים יידעו למה לצפות מהסרטון שלכם מייד עם תחילת ההשמעה שלו . אודיו פופולרי בשילוב עם הקדמה קליטה עשויים להיות כרטיס הכניסה שלכם לדף 'פוריו' של הקהל החדש שלך.

  6. הוסיפו כותרות לסרטון שלכם: הוספת כותרות יכולה להגדיל את הצפיות בסרטון ב-80%. למה? מכיוון שהם עוזרים לכם להעביר את המסר שלכם טוב יותר, להדגיש את פיסות המידע המשמעותיות ביותר ולהפוך אותו למעניין ונגיש יותר לכולם.

  7. עשו נסויים עם סרטונים קצרים וארוכים: סרטוני טיקטוק יכולים להיות קצרים עד 6 שניות וארוכים עד 10 דקות. אז הקפידו להתנסות לא רק באורך אלא גם בפורמט.

  8. התמקדו ביצירת קהילה: בניית קהילה חזקה חיונית לכל מותג שמשתמש בשיווק ברשתות חברתיות כדי לקדם את העסק שלו. במקום לצבור אלפי עוקבים לא רלוונטיים שלא יעסקו בסרטון הבא שאתם מפרסמים, נסו למצוא דרך ליצור מערכת יחסים משמעותית עם קהל היעד שלכם.

  9. השקיעו ביצירת תוכן בעל ערך: הדמוגרפיה של טיקטוק משתנה לטובת בני דור המילניום שמחפשים תוכן בעל ערך שיכול לעזור להם לפתור בעיה, ללמוד עוד על נושא שמעניין אותם, או פשוט להוריד את דעתם מהלחץ היומיומי.

  10. התאימו טרנדים למותג שלכם: אל תעתיקו - התמקדו במתן טאץ' ייחודי לטרנדים ויראליים. וחשוב מכך, השתמשו בהם כדי להציג צד אחר של העסק שלכם תוך כדי שמירה על המותג.

להמשך קריאה: המאמר שלנו על איך להגיע לפוריו בטיקטוק.

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים