מחשבון אינסטגרם

אחד המדדים הכי חושבים להצלחת חשבון האינסטגרם שלכם הוא שיעור המעורבות. אפשר להשתמש במחשבון אינסטגרם לחישוב שיעור המעורבות של העוקבים שלכם. שיעור המעורבות נמדד באחוזים והוא תלוי במספר העוקבים. ב-2023 שיעור המעורבות הממצוע עומד על 2.2% וכל ציון מעל זה נחשב לטוב.

בבלוג זה נסביר מהו מחשבון אינסטגרם או באנגלית Instagram Engagement Rate Calculator.
אז בואו להכיר מה זה מחשבון אינסטגרם ואיך לגלות בעזרת מחשבון אינסטגרם עד כמה מוצלח באמת חשבון האינסטגרם שלכם.

מדדי יוקרה כמו: מספרי עוקבים ומספר צפיות חשובים מאד ברשתות החברתיות והם ברורים לעין.
אולם מדדי מעורבות כמו: מספר לייקים ביחס לתגובת, נותנים פרספקטיבה על הביצועים שלכם במדיה החברתית.
רוב המומחים לשיווק במדיה חברתית מסכימים שמדד מעורבות טוב נע בין 1% ל-5% - אבל ככל שיש לכם יותר עוקבים, כך קשה יותר להשיג ציון כזה.
מיד נפרט כיצד תוכלו ללמוד עוד על נוסחאות שונות של שיעור מעורבות כדי לגלות עד כמה החשבון שלכם מצליח.
אבל דבר ראשון יש להבין:

מהו שיעור מעורבות או מידת מעורבות ?
שיעור המעורבות הוא מדד לעד כמה הקהל שלכם מעורב באופן פעיל בתוכן שלכם. כשמדובר על שיווק במדיה החברתית, הוא מודד את האינטראקציה שמקבלת כל פיסת תוכן (או מסע פרסום, או חשבון שלם) בהשוואה לחשיפה או לעוקבים או לגודל הקהל.

מדוע שיעור המעורבות חשוב? 
אם רוצים לנתח חשבון ברשתות החברתיות, צמיחת העוקבים חשובה, אבל זה לא באמת מועיל אם לקהל שלכם לא איכפת מהתוכן שאתם מפרסמים. אתם זקוקים לתגובות, שיתופים, לייקים ופעולות אחרות שמוכיחות שהתוכן שלכם משפיע ועושה רושם. מעורבות גבוהה גם עוזרת לכם לקבל ניראות טובה יותר בפלטפורמות המדיה החברתית ולהיראות אמינים יותר.

מדדי שיעור מעורבות נפוצים:
בהתאם לערוצים החברתיים שבהם אתם משתמשים, תוכלו לבחור לכלול את כל המדדים האלה או חלק מהם בעת חישוב שיעור המעורבות שלכם במדיה החברתית:
• אינסטגרם: לייקים, תגובות, צפיות, שיתופים, שמירות, הודעות DM, ביקורים בחשבון, קליקים על מדבקות סטורי, לחיצות על כפתור "קבל הנחיות", שימוש בהאשטאגים (#) ממותגים.
• פייסבוק: תגובות, לייקים, שיתופים, הודעות פרטיות.
• טוויטר: ציוצים חוזרים, אזכורים, הערות, שימוש בהאשטאגים ממותגים.
• Pinterest: לייקים, הערות, סיכות.
• לינקדאין: לייקים, תגובות, פוסטים חוזרים, שיתופים בהודעה פרטית, לחיצות על כפתורים מותאמים אישית.
• TikTok: לייקים, צפיות, הערות, שמירות, שיתופים.
• יוטיוב: לייקים, צפיות, תגובות, שיתופים, הורדות, שמירות.

רוצים לחשב את שיעור המעורבות שלכם? השתמשו במחשבון שיעור המעורבות באינסטגרם שלנו כדי לגלות את שיעור המעורבות שלכם.


אם אתם מחשבים את המעורבות הכוללת של חשבונכם, קחו בחשבון את המידע על כל הפוסטים שלכם (למשל, המספר הכולל של הפוסטים שפורסמו, המספר הכולל של לייקים וכן הלאה). אם אתם מחשבים את שיעור המעורבות של מסע פרסום ספציפי, כללו רק את הפרטים של הפוסטים שהיו חלק מהקמפיין, כמו:

מספר עוקבים
מספר פוסטים
מספר לייקים
מספר תגובות
שמירות
קליקים
הודעות

להלן שיטות נוספות אם אתם מחפשים נתונים מפורטים יותר או שאתם רוצים לחשב סוגים שונים של מעורבות :

6 נוסחאות לשיעור מעורבות:

להלן  הנוסחאות הנפוצות ביותר לחישוב שיעורי המעורבות במדיה החברתית.

  1. שיעור מעורבות לפי טווח הגעה (ERR): המדד הנפוץ ביותר
    נוסחה זו היא הדרך הנפוצה ביותר לחישוב מעורבות בתוכן מדיה חברתית. ERR מודד את אחוז האנשים שבחרו לקיים אינטראקציה עם התוכן שלכם לאחר שראו אותו. השתמשו בנוסחה הראשונה לפוסט בודד, ובשנייה כדי לחשב את השיעור הממוצע על פני מספר פוסטים.
    • ERR = המספר הכולל של מעורבות לפוסט / טווח הגעה לפוסט * 100
    כדי לקבוע את הממוצע, חברו את כל ה-ERR מהפוסטים שברצונך לממצע, וחלקוו במספר הפוסטים:
    • ERR ממוצע = סה"כ ERR / סה"כ פוסטים
    במילים אחרות: פוסט 1 (3.4%) + פוסט 2 (3.5%) / 2 = 3.45%

    יתרונות: טווח הגעה יכול להיות מדידה מדויקת יותר מספירת עוקבים מכיוון שלא כל העוקבים שלכם יראו את כל התוכן שלכם. וייתכן שעוקבים שאינם עוקבים נחשפו לפוסטים שלכם באמצעות שיתופים, האשטאגים ואמצעים אחרים.
    חסרונות: טווח הגעה יכול להשתנות ממגוון סיבות, מה שהופך אותו למשתנה שונה לשליטה. טווח הגעה נמוך מאוד יכול להוביל לשיעור מעורבות גבוה באופן לא פרופורציונלי, ולהיפך, אז הקפידו לזכור זאת.

    2. שיעור מעורבות לפי פוסטים (פוסט ER): המדד הטוב ביותר עבור פוסטים ספציפיים
    מבחינה טכנית, נוסחה זו מודדת מעורבות של עוקבים בפוסט ספציפי. במילים אחרות, זה דומה ל-ERR, אלא שהוא אומר לכם את הקצב שבו עוקבים מעורבים בתוכן שלכם. רוב משפיעני המדיה החברתית מחשבים כך את שיעור המעורבות הממוצע שלהם.
    • פוסט ER = סה"כ מעורבות בפוסט / סה"כ עוקבים *100
    כדי לחשב את הממוצע, חברו את כל הפוסטים שברצונכם לעשות ממצוע, וחלקו במספר הפוסטים:
    • ממוצע ER לפי הודעה = סה"כ ER לפי הודעה / סה"כ הודעות
    דוגמה: פוסט 1 (4.0%) + פוסט 2 (3.0%) / 2 = 3.5%

    יתרונות: אמנם ERR היא דרך טובה יותר לאמוד אינטראקציות על סמך כמה אנשים ראו את הפוסט שלכם, אבל הנוסחה הזו מחליפה טווח הגעה בעוקבים, שהוא בדרך כלל מדד יציב יותר. במילים אחרות, אם טווח ההגעה שלכם משתנה לעתים קרובות, השתמש בשיטה זו כדי למדוד בצורה מדויקת יותר את המעורבות בכל פוסט.
    חסרונות: כאמור, למרות שזו יכולה להיות דרך בלתי מעורערת לעקוב אחר מעורבות בפוסטים, היא לא בהכרח מספקת את התמונה המלאה מכיוון שהיא לא מתייחסת לטווח הוויראלי. וכאשר מספר העוקבים שלכם עולה, שיעור המעורבות שלכם עשוי לרדת מעט. הקפידו להציג את הנתון הזה לצד ניתוח צמיחת עוקבים.

    3. שיעור מעורבות לפי הופעות (הופעות ER): המדד הטוב ביותר עבור תוכן ממומן
    • הופעות ER = סה"כ מעורבות בפוסט / סה"כ הופעות *100
    • ממוצע הופעות ER = סה"כ הופעות ER / סה"כ פוסטים.

    יתרונות: נוסחה זו יכולה להיות שימושית לגבי תוכן ממומן וכשצריך להעריך את האפקטיביות שלו על סמך צפיות.
    חסרונות: משוואת שיעור מעורבות המשתמשת במספר החשיפות כבסיס חייבת להיות נמוכה יותר ממשוואות ERR ו-ER post. כמו טווח הגעה, גם נתוני ההתרשמות יכולים להיות לא עקביים. זה עשוי להיות רעיון טוב להשתמש בשיטה זו בשילוב עם טווח הגעה.

    4. שיעור מעורבות יומי (Daily ER): המדד הטוב ביותר לניתוח ארוך טווח
    • ER יומי = סה"כ מעורבות ביום / סה"כ עוקבים *100
    • ממוצע יומי ER = סה"כ מעורבות עבור X ימים / (X ימים *עוקבים) *100

    יתרונות: נוסחה זו היא דרך טובה לאמוד באיזו תדירות העוקבים שלכם מקיימים אינטראקציה עם החשבון שלכם על בסיס יומי, ולא כיצד הם מקיימים אינטראקציה עם פוסט ספציפי. כתוצאה מכך, זה מכניס מעורבות בפוסטים חדשים וישנים למשוואה. ניתן להתאים נוסחה זו גם למקרים ספציפיים. לדוגמה, אם המותג שלכם רוצה למדוד רק הערות יומיות, ניתן להתאים את "סה"כ המעורבות" בהתאם.
    חסרונות: יש מקום לטעויות בשיטה זו. לדוגמה, הנוסחה לא מתייחסת לעובדה שאותו עוקב עשוי לעסוק 10 פעמים ביום בפוסט , לעומת 10 עוקבים שמבצעים מעורבות פעם אחת. מעורבות יומית יכולה גם להשתנות ממספר סיבות, כולל כמה פוסטים אתם משתפים. מסיבה זו אולי כדאי לתכנן מעורבות יומית מול מספר פוסטים.

    5. שיעור מעורבות לפי צפיות (צפיות ER): הטוב ביותר לווידאו
    • צפייה ב-ER = סה"כ מעורבות בפוסט וידאו / סה"כ צפיות בסרטון *100
    • תצוגת ER ממוצעת = סה"כ צפייה ב-ER / סה"כ פוסטים

    יתרונות: אם אחת ממטרות הסרטון שלכם היא ליצור מעורבות, זו יכולה להיות דרך טובה לעקוב אחריה.
    חסרונות: מספרי צפיות כוללים לרוב צפיות חוזרות ממשתמש בודד (צפיות לא ייחודיות). אמנם צופה זה עשוי לצפות בסרטון מספר פעמים, אך לא בהכרח הוא יעסוק בו מספר פעמים.

    6. עלות לכל מעורבות: המדד הטוב ביותר למשווקי משפיענים
    • CPE = הסכום הכולל שהוצא / סך ההתקשרויות
    רוב פלטפורמות המודעות במדיה החברתית יבצעו עבורכם את החישוב הזה (המשמש למדידת המעורבות של רוב המשפיענים), יחד עם חישובים מונחה עצמים אחרים, כגון מחיר לקליק. הקפד לבדוק אילו אינטראקציות נחשבות כמעורבות, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתה משווים תפוחים לתפוחים.

    כיצד לחשב את שיעור המעורבות באופן אוטומטי?
    אם נמאס לכם לחשב את שיעור המעורבות שלכם באופן ידני, או שאתם פשוט לא אנשי מתמטיקה (היי!), אולי כדאי לכם לשקול להשתמש בכלי ניהול מדיה חברתית כמו Hootsuite שמאפשר לכם לנתח את המעורבות שלכם במדיה החברתית ברשתות חברתיות ברמה גבוהה ולקבל פרטים רבים עם דוחות מותאמים אישית.

    מלבד הצגת שיעור המעורבות הכולל שלכם בפוסטים, אתם יכולים גם לראות אילו סוגי פוסטים מקבלים את המעורבות הגבוהה ביותר (כדי שתוכלו לפרסם כאלו יותר בעתיד), ואפילו כמה אנשים ביקרו באתר שלכם.
    בדוחות Hootsuite, קל מאוד לראות כמה מעורבות קיבלתם במהלך תקופה, מה נספר כמעורבות עבור כל רשת, ולהשוות את שיעורי המעורבות שלכם לתקופות זמן קודמות.

    טיפ ממקצוען: אתם יכולים לתזמן את הדוחות האלה כך שייווצרו באופן אוטומטי ולהזכיר לעצמכם לעשות צ'ק-אין לעתים קרובות ככל שתרצו. בונוס נהדר הוא שאתם יכולים לראות מתי הקהל שלכם צפוי לעסוק בפוסטים שלכם - ולתזמן את התוכן שלכם בהתאם. כיצד להשתמש בשיעורי מעורבות באסטרטגיה החברתית שלכם.

כעת אתם יודעים כיצד למדוד את שיעור המעורבות שלכם. 

אז מה הם השלבים הבאים?
אין שום דבר רע בחישוב שיעור המעורבות שלכם (או לשלוף אותו מ-Hootsuite) רק כדי לכלול אותו בדוחות החודשיים שלכם עם הבוס, לקוחות או בעלי עניין אחרים - עשו מה שאתם צריכים לעשות. אבל כדאי גם להקדיש זמן כדי באמת לנתח את המעורבות שלכם על בסיס קבוע - מכיוון שנתוני שיעור המעורבות יכולים לעזור לכם להכיר את הקהל שלכם טוב יותר, לבנות אסטרטגיות חזקות יותר, מבוססות נתונים, ולשכפל בקלות טקטיקות מנצחות.

כך זה יכול להיראות עבור הצוות שלכם:
• מלאו את יומן התוכן שלכם בפוסטים מרתקים. צללו לתוך הניתוח שלכם כדי לראות אילו פוסטים עבדו הכי טוב בעבר, מצא דפוסים וחפשו דרכים חדשות לארוז רעיונות מנצחים או פורמטים של תוכן.
• גלו מה הקהל והלקוחות שלכם חושבים. מעקב אחר הערות, הודעות ואזכורים יספק לכם בינה עסקית בחינם, כלומר משוב על המוצרים שלכם, המיתוג, שירות הלקוחות שלכם ועוד.
• זיהוי תומכי מותג. מעקב צמוד אחר המעריצים המקוונים המעורבים ביותר שלכם יכול לעזור לכם למצוא תומכי מותג לעסקאות ושיתופי פעולה ממומנים.

שאלות נפוצות על שיעור מעורבות:

כיצד ניתן לחשב את שיעור המעורבות?

נוסחת המעורבות הנפוצה ביותר היא שיעור מעורבות לפי טווח הגעה (ERR). הוא מודד את אחוז האנשים שבחרו לקיים אינטראקציה עם התוכן שלכם לאחר שראו אותו. כדי לחשב את שיעור המעורבות שלכם לפי טווח הגעה, חלק את מספר המעורבות הכולל שלכם לפוסט בטווח ההגעה שלכם לפוסט, ולאחר מכן הכפילו את התוצאה ב-100.

מהו שיעור מעורבות טוב?

רוב המומחים לשיווק במדיה חברתית מסכימים ששיעור מעורבות טוב נע בין 1% ל-5%. ככל שיש לך יותר עוקבים, כך קשה יותר להשיג שיעור מעורבות גבוה. צוות המדיה החברתית של Hootsuite דיווח על שיעור מעורבות ממוצע בחשבון האינסטגרם שלהם של 4.59% בשנת 2022 עם 177 אלף עוקבים.

מדוע שיעור המעורבות חשוב?

ניתן להשתמש במעורבות כדי להמחיש את הצלחת האסטרטגיה שלכם במדיה החברתית. מעורבות גבוהה גם עוזרת לכם להשיג ניראות טובה יותר בפלטפורמות המדיה החברתית ולהיראות אמינים יותר למבקרים שמגיעים אליכם בפעם הראשונה.


האם שיעור מעורבות של 10% הוא ציון טוב ?
כן! שיעור מעורבות גבוה מ-5% נחשב גבוה מאוד.
עכשיו יש לכם עוד כלים להצלחה נצלו אותם השתמשו בהם ותגדילו את ההצלחה שלכם.

***
אז למה אתם מחכים קדימה לעבודה. 

 

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים