10 סיבות מדוע טיקטוק היא אפליקציה באמת טובה

טיקטוק הפכה לאפליקציה ידועה לשמצה בגלל דברים שליליים כמו אתגרים מזיקים והתמכרויות. אבל זה רק צד אחד של הסיפור. אפשר לטעון שלכל הרשתות החברתיות יש את החסרונות שלהן וכי טיקטוק ניא ערוץ או כלי בלבד, ושהשימוש בה תלוי בנו, המשתמשים. בבלוג זה נביא 10 דוגמאות שישכנעו אתכם שהיא רשת חברתית טובה. למה זה חשוב? כי כיום שכולנו מקדישים שעות רבות לבניית המותג שלנו, חשוב לנו שהמקום בו אנו עושים זאת יהיה מקום חיובי.

לעיתים אנשים מציגים את TikTok באור שלילי, אבל חשוב לראות כמה היא גם ייחודית ומקסימה בהרבה מובנים. כאן נעלה 10 דוגמאות ששכנעו אותנו שהיא רשת חברתית טובה. למה זה חשוב? כיוון שכיום, כאשר אנחנו מקדישים מאמצים, זמן וכסף לפרסום ובניית המותג שלנו, חשוב לנו שהמקום בו אנו עושים זאת יהיה מקום חיובי. אלמנט זה גם יבטיח לפלטפורמה יציבות ארוכת שנים. טיקטוק הפכה לאפליקציה די ידועה לשמצה בגלל דברים כמו אתגרים מזיקים והתמכרויות, בין היתר. אבל זה רק צד אחד של הסיפור. אפשר לטעון שלכל הרשתות החברתיות יש את החסרונות שלהן וכי טיקטוק הוא ערוץ או כלי בלבד, שהשימוש בה תלוי בנו, המשתמשים.
הפופולריות של טיקטוק היא ההוכחה שזהו מדיום יעיל ומהנה שניתן להשתמש בו בקלות כדי להפיץ חיוביות מכיוון שהיתרונות של טיקטוק עולים על החסרונות שלה. אז, לפני שאתם שואלים את עצמכם "האם עלי למחוק את טיקטוק ?", קראו את הסיבות והעובדות הללו הקשורות לטיקטוק שהופכות אותה לאפליקציה כל כך פופולרית.

1. האלגוריתם הייחודי של TikTok מביא לכם את הסרטונים הרלוונטיים עבורכם
לטיקטוק יש אלגוריתם ייחודי השונה משאר הרשתות החברתיות. האפליקציה משתמשת בלמידה חישובית כדי להראות לכם עמוד המותאם לכם אישית הידוע בשם For You Page (FYP) השונה עבור כל משתמש ומשתמש.
האלגוריתם של טיקטוק אוסף מידע על המשתמש מתוך השימוש שלו בפלטפורמה, מהמכשיר שלו ומהמיקום שלו. לאחר שקילת גורמים אלה, טיקטוק תמליץ למשתמש על סרטונים רלוונטיים שבדרך כלל הם די נקודתיים. לדוגמה, אם אתם צופים בסרטון אינפורמטיבי הקשור לחדר כושר, יופיעו לכם בפיד סרטונים דומים. הדמיון לא יהיה ברמת הקטגוריה בלבד - גם התוכן של הסרטונים יהיה דומה.

2. תוכן ממשתמשים חובבים למשתמשים חובבים אחרים – כלומר לא רק סלב ומפורסמים
דבר נוסף שמייחד את טיקטוק מאפליקציות אחרות הוא שאנשים פשוטים (כלומר.. אנחנו)  יוצרים את רוב התוכן וצופים בו. אותם יוצרי תוכן חובבים הופכים עם הזמן לסלבריטאים בשל הפופולריות של התוכן שלהם. זהו אחד הגורמים להצלחה של טיקטוק. ישנן דוגמאות רבות שבהן אנשים רגילים הפכו עם הזמן לתופעות אינטרנט רק בגלל איכות הסרטונים שלהם ולא בגלל שהם הגיעו כמפורסמים. זהו אחד היתרונות הגדולים ביותר של טיקטוק. למעשה, אפשר לומר שזו המטרה העיקרית של טיקטוק .

3. טיקטוק הוא ידידותי למשתמש
אין ספק שטיקטוק היא אפליקציה ידידותית למשתמש. הממשק בו משתמשת האפליקציה אינו מסובך. יש לו עיצוב שמושך את העין, והיא כוללת גם כמה רכיבים קלים לשימוש. העיצוב הוא עד כדי כך פשוט כך שאפילו מתחילים יכולים להשתמש בקלות בטיקטוק וזו אחת הסיבות הבסיסיות מדוע טיקטוק כל כך פופולרי. אתם יכולים גם למצוא בקלות את הסרטונים שכבר צפיתם בהם בטיקטוק. 

4 אתם יכולים לעקוב אחר הטרנדים האחרונים בטיקטוק
קהילת טיקטוק היא זאת שקובעת את המגמות. כאשר סרטון טיקטוק הופך ויראלי, יוצרי וידאו בכל רחבי האינטרנט עוקבים אחר הרעיון הזה. טיטוקרים גם משתמשים בפלטפורמה זו כדי ליצור אתגרים ייחודיים, כמו אתגרי ריקוד, שלעתים קרובות הופכים לטרנדים כלל עולמיים.
בכל מה שקשור לאופנה, אנשים לוקחים השראה מהטיקטוקרים האהובים עליהם ומתחילים להתלבש כמוהם. כך, טיקטוק משפיעה על אנשים מכל תחומי החיים, היא ממלאת תפקיד משמעותי בקביעת הטרנדים האחרונים.

5. להיות חלק מקהילה
עם הזמן, תוך כדי השימוש בטיקטוק , תתחילו להרגיש שאתם חלק מקהילה, בין אם אתם עוקבים אחרי אחרים ובין אם יש לכם עוקבים משלכם. הסיבה לכך היא שהפלטפורמה מקדמת אינטראקציות בין אנשים, ועוזרת ליצור קשר - קהילה. הקשר הזה מתחזק עוד יותר כאשר משפיעני טיקטוק יוצרים אירועים פיזיים שבהם אנשים מתאספים ומקיימים אינטראקציה. בדרך זו, טיקטוק עוזרת ליצור משפחה אחת גדולה ומאושרת שתוכלו להיות חלק ממנה וליהנות ממנה. בשנת 2020, (תקופת הקורונה) סלבריטאים רבים הצטרפו לקהילה הזו מכיוון שהם הרגישו צורך לקיים אינטראקציה עם המעריצים שלהם בתקופות של סגרים. מפורסמים אלה כוללים את ריס ווית'רספון, סנופ דוג, דואה ליפה וקנדל ג'נר, בין רבים אחרים.

6. טיקטוק היא פלטפורמה ליצירתיות
טיקטוק היא פלטפורמת שמכילה הכל מהכל שבה תמצאו סרטונים הקשורים לכל דבר ועניין. האפליקציה מספקת לכם רעיונות רבים כדי להזרים את היצירתיות שלכם. הרי כל טרנד הוא גם מקום ליצירתיות. 
אם אתם חובבי ריקוד, תמצאו אוסף עצום של סרטוני ריקוד על הפלטפורמה. אם אתם חובבי אופנה או טיולים, תוכלו למצוא את הסרטונים הרלוונטיים בקלות. בין אם אתם חובבי נחשים או נהנים להאזין לשירי שנות ה-80, זה לא משנה. בטיקטוק תמצאו טונות של תוכן הקשורים לכל נושא.

7. טיקטוק הוא אחד המקורות הטובים ביותר לתוכן מצחיק ולממים**
כולם אוהבים הומור טוב וקומי-קומדיה מדי פעם. וזו המומחיות של טיקטוק מכיוון שיש בה כמה מהסרטונים והממים המצחיקים והטובים ביותר. אנשים עם ראש יצירתי יוצרים תוכן ייחודי בטיקטוק שבטוח יצחיק אותכם. אנשים רבים נוטים להשתמש בטיקטוק אחרי יום ארוך, מעייף ועמוס כדי להירגע ולהתרענן ולקבל את מנת ההומור היומית שלהם. לפי הניו יורק טיימס, "Memers משתלטים על טיקטוק ." פלטפורמה זו היא כיום אחד המקורות הטובים ביותר לממים** ולתוכן מצחיק באינטרנט. 

8. לטיקטוק יש תוכן המתאים לכל קבוצות הגיל
הפלטפורמה בעלת תוכן רלוונטי שפונה כמעט לכל קבוצות הגיל. ישנם בני נוער שיוצרים סרטונים בטיקטוק עבור אחרים בקבוצת הגיל שלהם. במקביל, גם מבוגרים יכולים למצוא אלפי שעות של תוכן הקשור לתחומי העניין שלהם. לפי Wallaroomedia, לטיקטוק יש כ-150 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בארצות הברית. 60% הם נשים ו-40% הם גברים. 60% מהמשתמשים הם בין הגילאים 16 עד 24, 26% הם בין הגילאים 25 עד 44, ו-80% הם בין הגילאים 16 עד 34. 

9. אתם יכולים ללמוד על מקומות ותרבויות חדשות
לטיקטוק יש המון תוכן שממנו אפשר ללמוד על מקומות ותרבויות חדשות. הסיבה לכך היא שאנשים מכל העולם הצטרפו לטיקטוק , ודרך הסרטונים שלהם תוכלו להכיר אותם ואת התרבות שלהם, כולל השפה, אורח החיים, האוכל ועוד. אתם יכולים גם לגלות מקומות חדשים כאשר חובבי טבע ובלוגרים מפרסמים סרטונים שלוקחים אתכם למקומות שונים ברחבי העולם. אתם יכולים סתם להינות ולמוד על המקומות האלה ואפילו לתכנן ביקור.

10. טיקטוק היא פלטפורמה להצגת כישרונות ומאפשרת להיחשף להמונים
טיקטוק מספקת פלטפורמה מצוינת להצגת הכישרון שלכם. אם יש לכם כישרון ייחודי ואתם רוצים שהעולם יראה אותו, אתם יכולים בקלות ליצור חשבון בטיקטוק ולהתחיל לפרסם את הסרטונים שלכם. טיקטוק מספקת לכם את הכלים הדרושים לכם כדי ליצור תוכן מוצק שמדגיש את הכישרונות שלכם. זה גם נותן לכם הזדמנות להגיע לקהל עצום ברחבי העולם. אז השמיים הם הגבול כאן.

CNBC דיווחה שלפי חברת האם של טיקטוק,  Bytedance: "יש לה מיליארד משתמשים גלובליים פעילים, מה שמעיד על צמיחה מתמדת של אפליקציית הסרטון הקצר".

אנו מקווים שאחרי שקראתם את 10 העובדות הללו הצלחנו לשכנע אתכם לא למחוק את חשבון הטיקטוק שלכם.

זו באמת פלטפורמה ייחודית שבה ניתן להשתמש להרבה דברים חיוביות. הטיקטוק זכה לתגובות שליליות בגלל התנהגות המשתמשים ללא קשר לפלטפורמה עצמה. עם זאת, במקום לפסול את השירות כליל, עדיף להתמקד בהיבטים החיוביים שלו. ועם החיוביות הזו, אתם יכולים להשתמש בכוח האמיתי שלה ולהפיץ עוד טוב וכייף לעולם. 

** מה זה Meme? מם הוא מושג שהופך יותר ויותר רלוונטי לשיח בטיקטוק. אין לו פירוש בעברית והוא מתחיל עוד מריצ'רד דוקינס אם תרצו להתעמק, אבל ההסבר הכי פשוט ורלוונטי לפי ויקיפדיה באנגלית: "MEME הוא רעיון, התנהגות או סגנון המתפשט באמצעות חיקוי מאדם לאדם בתוך תרבות ולעיתים נושאים משמעות סמלית המייצגת תופעה או נושא מסוים. מם פועל כיחידה לנשיאת רעיונות, סמלים או פרקטיקות תרבותיות, שיכולים להיות מועברים ממוח אחד למשנהו באמצעות כתיבה, דיבור, מחוות, טקסים או תופעות אחרות הניתנות לחיקוי עם נושא חיקוי.."
האקדמיה ללשון עברית כתבה בפייסבוק (2019): למילה לא נקבעה חלופה עברית, ולכן ננקוט את המונח הלועזי מם. באשר להגיית המילה: ההמלצה שלנו היא להגות אותה בצירי, כלומר מֵם.

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים