למה יורדים לי עוקבים באינסטגרם?

לעיתים אתם משקיעים מאמצים רבים בדף האינסטגרם שלכם ובכל זאת יורדים לכם עוקבים. יורדים לכם עוקבים באינסטגרם ואתם לא יודעים למה. ריכזנו עבורכם את כל הנקודות שאתם צריכים לבדוק כדי לדעת מדוע יורדים לכם עוקבים ומה לעשות כדי שזה לא ימשך.

ישנן סיבות שונות לכך שמספר העוקבים שלכם באינסטגרם יורד. ריכזנו עבורכם את 10 הסיבות הנפוצות ביותר, לשאלה: "מדוע גולשים מאבדים עוקבים באינסטגרם" ואנחנו נגיד לכם יותר מזה, יש לנו לא רק את כל הסיבות אלה צרפנו גם את כל התשובות של מה שצריך לעשות כדי שלא ירדו לכם עוקבים באינסטגרם.

1. ירידה במספר העוקבים הקנויים

הביטוי "יהלומים הם לנצח" שימש לראשונה במסע פרסום של דה בירס בשנת 1947. הסיסמה התפרסמה מאז ומזוהה לעתים קרובות עם הרעיון שיהלומים הם נצחיים ובעלי ערך. גם בסרט של גימס בונד : "יהלומים הם לנצח". חיזקו את המותג. רק כדי להסביר שכל שאר הדברים בחיים עלולים ללכת לאיבוד או לאבד מערכם. 
גם בעוקבים קנויים. עם הזמן, ובדרך כלל זה ענין של שנים, יורדים כ-5% מהעוקבים הקנויים. זוהי aחיקה טבעית ומקובלת.

הפתרון : להבין שזה יכול לקרות עם הזמן ושכמות העוקבים שיכולה לרדת היא סה"כ קטנה וטבעית. רצוי לשמור על מספר העוקבים ואף להגדיל אותם עלי ידי קניית עוקבים זולים נוספים.

2.  עוקב תמורת עוקב

לפעמים נפתחת קבוצה של עוקב תמורת עוקב. אתם מפרסמים את הדף שלכם ולמי שנתן לך לייק אתם נותן גם.
שיטה זו עדיין פופולרית בקרב מותגים שרוצים לנפח את מספר העוקבים שלהם. זה כולל גם מעקב אחר חשבונות אחרים, אבל לעיתים, לאחר תקופה, יש לחיצה של החשבונות האחרים על "הסרת מעקב".
מעקב ו...ביטול מעקב אחרי תקופה הוא משחק שאתם צפויים להפסיד בו בטווח הארוך. כי אותם גולשים בקבוצה אלה לא עוקבים שבאמת מתעניינים באתר, ואולי הם אפילו לא רלוונטיים לנושאים שאתם מעלים.
בנוסף, כשגולשים מבינים שאתם במשחק מעקב/ביטול מעקב, זה כמובן מוריד מהדף שלכם. אתם הרי מפרסמים את הדף שלכם בקבוצה ככה שכל מי שרואה את הדף שלכם שם, יודע שהדף שלכם לא מצליח ואתם רוצים עוקבים. עוקבים אמיתיים שיראו אתכם בדף עוקב תמורת עוקב לא יתרשמו ולא יעשו לכם לייק ואתם תשארו רק עם החברים שרוצים עוקב תמורת עוקב שלעיתים יעשו עם הזמן ביטול עוקב. 

הפתרון : התמקדו באסטרטגיה של צמיחה טבעיות באינסטגרם. שימוש בשיטת עוקב תמורת עוקב מציע לכם דרך מהירה להגיע ליעד, אבל העוקבים האלה לא יישארו בסביבה. במקום זאת, אמצו דרכים אותנטיות יותר להגדיל את המעקב אחרי החשבון. נסו לייעל את הביוגרפיה שלכם, יש לנו מגוון מאמרים שיעזרו לכם לשפר את הדף שלכם, ולהגדיל את מספר העוקבים שלכם באינסטגרם. מאמרים קצרים וקלים למימוש.

3. לייקים ותגובות אוטומטיות 

רוב האנשים יכולים לזהות תגובות והודעות אוטומטיות די בקלות. לשיטה שניראת כדרך נוחה לשמור על קשר עם עוקבים, יכולה להיות השפעה מזיקה על האמון של העוקבים. אם עוקב באינסטגרם מרגיש שהוא לא מקבל ממך תגובה אישית, הוא עשוי ללחוץ על כפתור ביטול המעקב.
בוטים אוטומטיים של תגובות ולייקים באינסטגרם הם פשוט לא רצויים באינסטגרם. תנאי השימוש של הרשת החברתית אוסרת פעילות אוטומטית ללא רשות. השתמשו תמיד בכלי מאושר (כמו ManyChat) למעורבות, כדי שתוכלו לבנות קשרים עם הקהל שלכם בדרך הנכונה.

הפתרון : השקיעו זמן למעורבות אמיתית בקהילה שלכם. אין קיצורי דרך כשמדובר במתן מעורבות אמיתית, אבל זו אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את מספר העוקבים אחר החשבון שלכם. צרו קשר עם האנשים שעוקבים אחריכם - קראו את התגובות שלהם, עשו לייק את התמונות שלהם וכתבו תגובות משמעותיות.
השתמשו תמיד בשותף מאושר כמו למשל ManyChat המוכר ככלי אוטומציה של אינסטגרם המסייע למותגים להתחבר לעוקבים שלהם. תכונות כמו Story Mentions Trigger, למשל, שולחות DM כדי להודות לעוקבים על תמיכתם - אין צורך בהתערבות אנושית.

4. מותג עם תדמית לא ברורה

חלקנו אוהבים עמוד תוכן מגוון, מלא נושאים. אבל באינסטגרם, עקביות היא תכונה חשובה. פרופיל האינסטגרם, הביוגרפיה והפיד שלכם צריכים לייצג את המותג שלכם בצורה המדויקת ביותר. צריך להיות ברור אם אתם מותג לסדנאות יוגה או מותג של אוכל לחיות מחמד.
כשמישהו מגלה את העסק שלכם באינסטגרם, הוא רוצה לדעת בדיוק מי אתם ומדוע כדאי לו לעקוב אחריכם. אם הגולשים נתקלים בפרופיל האינסטגרם שלכם ותדמית המותג והצעת המכירה הייחודית שלכם (USP) אינם ברורות, הם לא ימשיכו לעקוב אחריכם.

הפתרון : מתגו את האינסטגרם שלכם. כלומר, חישבו על הנוכחות שלכם באינסטגרם כגלריה מרגשת. חישבו איך שהמותג שלכם נראה בפלטפורמה. שאפו לעניין ומעורבות. עם חשבון האינסטגרם שלכם, יש לכם שבע שניות או פחות כדי ליצור רושם חזותי ראשון. נצלו כל שנייה. השקיעו זמן בבניית אסטרטגיה שמתארת את הצעת המכירה הייחודית שלכם לצד תוכן, צבעים, האשטאגים ואימוג'ים. עם פיד מושקע, הקהל שלכם ירגיש יותר בבית ופחות סביר שיעזוב.

5. מעורבות נמוכה 

שיעור מעורבות נמוך יכול להקשות עליכם למצוא קהלים חדשים ולשמור על עוקבים קיימים. זה סימן שאתם לא מצליחים להצמיח את הקהילה מסביבכם או שהתוכן שלכם באיכות נמוכה. 
אלגוריתם האינסטגרם מעדיף תוכן עם מעורבות גבוהה. אם התוכן שלכם לא מצליח, יש פחות סיכוי שהוא יופיע בפיד של Explore. מעורבות נמוכה עם חשבונות אחרים יכולה גם להשפיע. סביר להניח שלא יפנו אליכם עם בקשות לשיתוף פעולה.

הפתרון : תהיו מעורבים יותר באינסטגרם. אם אתם מאבדים עוקבים באינסטגרם בגלל מעורבות נמוכה, התשובה פשוטה: הקדישו יותר זמן למעורבות. השיבו לתגובות והודעות פרטיות, וצרו קשר עם תוכן בהאשטאגים (#) ובעדכון האינסטגרם שלכם. רוב החשבונות העסקיים רואים רק 1% מעורבות בפוסטים, כך שיש הרבה מקום לגדול. במקום לחשוב "איך העוקבים שלי יכולים לעזור לי?" תחשבו על איך אני יכול לתת ערך לקהילה שלי היום? איך אני יכול לשפר את היום שלהם? איך אני יכול ללמד אותם משהו או לשפר את חייהם?
כך, יש סיכוי גבוה יותר לשיתוף של תוכן שמלמד או מבדר, וזה אמור להיות המטרה מספר אחת שלכם. אנחנו רוצים שהעוקבים שלכם יראו את התוכן שלכם לחברים שלהם, מה שבתורו יצור עוקבים חדשים.
אמנם זה דורש זמן ומאמץ, אבל בניית קהילה תביא ליתרונות לטווח ארוך.

6. לוח זמנים לא עקבי של פרסום תוכן

לוח זמנים לא עקבי של פרסומים הינו גורם עיקרי לאיבוד עוקבים באינסטגרם. אם גולשים לא יכולים למצוא את התוכן שלכם, הם לא יכולים לעסוק בו, מה שמקשה עליכם לבנות נאמנות ואמון לאורך זמן.
העוקבים שלכם עשויים לאהוב את הפוסטים שלכם באינסטגרם, אבל אם אתם ממעטים לפרסם, האלגוריתם לא יראה להם את התוכן שלכם. אתם גם יכולים להיתקל בבעיות אם אתם פעילים מדי - במיוחד אם זו סטייה מאסטרטגיית הפרסום הרגילה שלכם.

הפתרון : קבעו לכם לוח זמנים שעובד והיצמדו אליו.
הקהל שלכם רוצה עקביות. קבעו לכם לוח זמנים שאת יכולים להתמיד בו, כזה לוח זמנים שמתאים למשאבים שלכם ולקהל שלכם. עסקים באינסטגרם מפרסמים 1.56 פעמים ביום בממוצע ו-67% מהמשתמשים מבקרים באינסטגרם מדי יום. פרסום תוכן מתוך מחשבה זו נותנת לכם יותר סיכויים לבנות מערכות יחסים.
אם כבר מדברים על לוחות זמנים, פרסמו תוכן לאינסטגרם כשהקהל שלכם פעיל. מחקרים מראים ששעות הצהריים במהלך ימי השבוע הם הזמן הטוב ביותר לפרסם באינסטגרם, אם כי זה משתנה באופן דרמטי בהתאם לקהל, לתעשייה או לאזור הזמן שלכם. הישענו על סטטיסטיקות שמתפרסמות כדי למצוא זמני שיא לחשבון שלכם, ואל תפחדו להתנסות כדי למצוא את הזמנים המתאימים לכם ביותר.

7. יותר מדי תוכן פרסומי 

שיתוף מבצעים ושיתופי פעולה עם מותגים זה נהדר מדי פעם. עם זאת, שיתוף יתר ומתן תחושה של דף שמנסה יותר מדי למכור, עלולים לגרום לאיבוד עוקבים באינסטגרם.
רוב האנשים לא רוצים שפיד האינסטגרם יהיה מלא בתמונות של 20% הנחה. העוקבים שלכם נמצאים שם מסיבה כלשהי, והם לא יהססו לעזוב אם התוכן שלכם אם הוא כבר לא מעניין אותם.

הפתרון : מצאו איזון בין תוכן אורגני לקידום מכירות. השתדלו לטפח נוכחות באינסטגרם שמאזנת בין תוכן מושך למבצעים. התמקדו בתוכן האורגני שלכם, אך מצאו דרכים לשתף הצעות רלוונטיות. עבדו עם משפיענים כדי ליצור שיתופי פעולה טבעיים יותר, ולחדש את אסטרטגיית המכירות שלכם. 

8. תוכן לא רלוונטי או באיכות נמוכה

כאשר אתם מציגים בדף שלכם לאורך זמן חומר באיכות נמוכה או לא קשור לדף שלכם, הדבר מעיב על העוקבים שלכם והם יעזבו.

9. היעדר כותרות מרתקות

התחייבות ללוח זמנים היא חובה, אבל אל תפרסמו תוכן שמרגיש לא במקום כדי להגיע ליעדים שלכם. תוכן באיכות נמוכה, שנראה שנכתב ללא מחשבה ולא מענין יכול להשפיע על מידת המעורבות של העוקבים.
הידעתם ש-35% מהאנשים פונים למדיה החברתית בשביל תוכן מצחיק, אבל אם זה לא תואם את המותג שלכם, זה יכול להיות מביך. אם התוכן שלכם מתרחק מדי ממה שהעוקבים שלכם מצפים, הם לא יהססו ללחוץ על כפתור "ביטול מעקב".

הפתרון : התמקדו באיכות, לא בכמות.
העוקבים שלכם רוצים רק את התוכן הטוב ביותר בפיד שלהם. הם ידאגו להגביל את מי שהם עוקבים אחריו כדי לשמור על כך. למרות שהעקביות חשובה, הקפידו לדבוק באסטרטגיית אינסטגרם שמעדיפה איכות על פני כמות.

10. שינויים בקהל שלכם

לפעמים אתם יכולים לאבד עוקבים באינסטגרם שלא באשמתכם. הרגלי הצרכנים משתנים - אולי הם גילו העדפה לתוכן וידאו ואתם מפרסמים תמונות סטילס. לפעמים התוכן שלכם כבר לא רלוונטי. לדוגמה, אם מישהו עבר את שלב ההתבגרות, החליף קריירה או החליף תחביב, הוא עשוי להיות פחות נוטה למצוא ערך בתוכן שלכם.
אינסטגרם היא פלטפורמת המדיה החברתית החמישית הפופולרית בעולם, אך דור הZ מבלה כעת יותר זמן ב-TikTok. השינוי הדמוגרפי הזה עלול להוביל למעורבות נמוכה יותר ולאיבוד עוקבים באינסטגרם אם דור Z הוא קהל המפתח שלכם. זו דוגמה אחת לשינוי בהרגלים או באורח החיים שיכול להשפיע על המעורבות ועל מספר העוקבים שלכם.

הפתרון : השתנו וגדלו יחד עם הקהל שלכם, או נסו למשוך קהלים חדשים.
תמיד תאבדו כמה עוקבים בגלל שינויי אורח חיים והרגלים. פתרון אחד יכול להיות להתאים את התוכן שלכם להמשך המסע איתם. אתם יכולים לעשות זאת על ידי הרחבת ההצעה שלכם לטווח גילאים חדש, או הוספת תוכן וידאו נוסף כדי לפנות אליהם. לפעמים האפשרות הטובה ביותר היא למשוך את הקהל שלכם עכשיו, אבל בשלב מאחור, אז יש להם מקום לצמוח איתכם.

לסיכום:
כדי לשמור ולהגדיל את העוקבים שלכם באינסטגרם עליכם לקחת אחריות. אובדן עוקבים באינסטגרם הוא חלק מצער מהמשוואה, אבל יש טקטיקות שאתם יכולים להשתמש בהם להפחית את התופעה. עכשיו, אחרי שעברתם על האפשריות והפתרונות שלהם. עברו על הדף שלכם ותקנו מה שצריך.

אך למה אתם מחכים ? קדימה לעבודה.

 

 

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים