איך לעשות סטורי מקצועי לאינסטגרם

בעידן הדיגיטלי של היום, יוצרי תוכן חייבים להיות מעודכנים בטרנדים האחרונים וגם לכתוב תוכן שיבלוט מול כל כל השאר. במציאות שבה מאות מיליוני משתמשים מפרסמים סיפורים באינסטגרם כל יום, איך אפשר לגרום לכך שהתוכן שלנו יבלוט ויעשה רושם? בבלוג שלנו נחשף את התובנות והתכונות המרכזיות שיסייעו לכם לכתוב סיפורי אינסטגרם (סטוריז) חזקים, מעניינים ובעלי פוטנציאל ויראלי.

הרשתות החברתיות בימינו משמשות בעיקר לתיעוד: לאן אתם הולכים, מה אתם עושים, מה אתם אוכלים ושותים, את מי אתם רואים ואלו דברים מעניינים קרו לכם. זה בעצם המהות של אינסטגרם סטוריז - הצצה לחייהם של אנשים ששיתפו באינסטגרם סרטון אישי , כאשר הסרטון זמין לצפיה למשך 24 שעות בלבד.

אחד הדברים שהכי מעסיק את כוכבי אינסטגרם בטח יעניין גם אתכם: כיצד לשתף סיפורים עם העוקבים שלכם וכיצד לוודא שהסיפורים האלה הם בדיוק מה שהקהל שלכם רוצה לראות.

כדי להצליח בזה ישנם מספר נושאים שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת: 

  • מה הם סיפורי אינסטגרם?
    סיפור אינסטגרם הוא תכונה בתוך האפליקציה המאפשרת למשתמשים לשתף תוכן זמני שיהיה זמין לצפיה למשך 24 שעות. עם ממשק המשתמש הנוכחי של אינסטגרם, ניתן להבחין בפרופיל אשר יש לו סיפור זמין על ידי זה שתראו טבעת צהובה סביב תמונת הפרופיל של המשתמש.
    הסיפור שלכם באינסטגרם מפורסם בנפרד מהתוכן שלכם בפיד. יכול להיות שאתם כבר מכירים את האפשרויות של שיתוף תוכן, ישנם כלים נסתרים בתוך האפליקציה שיכולים להפוך את התמונות והסרטונים שאתם מוסיפים לסטורי שלכם ליצירתיים ומרתקים עוד יותר.

  • כיצד פועלים סטוריז באינסטגרם?
    בעת פרסום סיפור אינסטגרם, אתם יכולים להוסיף מדבקות, חותמות זמן ולהחיל פילטרים ואפקטים מסוימים. אם החשבון שלכם ציבורי, הסטורי שלכם גלוי לכל אחד, אבל אם החשבון שלכם פרטי, הסטורי שלכם גלוי רק למי שעוקב אחריכם. לצופים יש אפשרות להגיב ישירות לסטורי שלכם באמצעות הודעה ישירה (DM), לעשות לו לייק או לשתף אותו עם העוקבים שלהם. יש לכם אפשרות להשבית תגובות בהגדרות האפליקציה שלכם. אתם יכולים גם לראות מי צפה בסטורי על ידי פתיחת הסטורי שלכם והחלקה למעלה על המסך.

  •  סיפורי אינסטגרם לעומת הוספת הדגשות (Highlights ) בסיפורי אינסטגרם
    הדגשות של סיפורי אינסטגרם הם אוספים של סיפורי אינסטגרם שמורים, שחיים בפרופיל של משתמש.
    מותגים ויוצרי תוכן משתמשים לעתים קרובות ב-Highlights כדי לתת לתוכן שלהם חיים שניים ולהוסיף אלמנט נוסף לפרופיל שלהם. זהו מקום נהדר לשתף בו תוכן שנוצר על ידי משתמשים, סקירות של לקוחות ושאלות נפוצות - בעצם כל דבר שאין לו מקום בפיד אבל הוא בעל ערך לקהל שלכם.

  • למה כדאי להשתמש בסטוריז באינסטגרם?
    סיפורי אינסטגרם יכולים להניב המון מעורבות וערך - בין אם אתם משתפים סטורי מחשבון של מותג או פרופיל אישי שלכם. סיפורי אינסטגרם עזרו לצמיחה של מותגים רבים. בין אם אתם בעלי עסקים המנסים להגדיל את המודעות למותג שלכם, או מבקשים להגדיל את התנועה לסרטונים או לניוזלטרים מחוץ לאינסטגרם, או לשתף פוסטים ממומנים,  סטוריז באינסטגרם מאפשר לכם לפרסם תוכן  מהנה המשקף את הקול והאישיות של המותג שלכם מבלי לתפוס יותר מדי מתשומת הלב המתמעטת גם ככה אצל המשתמש הממוצע. זו הסיבה שסיפורי אינסטגרם כל כך קצרים.

  • מה האורך של אינסטגרם סטוריז ?
    סיפורי אינסטגרם תקפים 24 שעות בפרופיל שלכם לפני שהם נעלמים, אבל סרטון בתוך הסטורי שלכם יכול להיות באורך של עד 15 שניות לפני שנחתך לפיסת התוכן הבאה. אתם יכולים גם להשתמש באפליקציה של עריכת סרטונים כדי לחלק סרטון אחד ארוך לכמה סרטונים קצרים של 15 שניות ולהוסיף את כולם לסטורי שלכם. בדיוק כפי שסיפורי אינסטגרם תקפים רק 24 שעות לפני שהם נעלמים, לתמונות ולסרטונים עצמם יש מגבלת זמן כאשר המשתמשים צופים בהם ומפעילים אותם.
    ככלל, לסרטונים הנפרדים שאתם מוסיפים לסטורי שלכם באינסטגרם יש זמן מקסימלי של 15 שניות. אם תוסיפו סרטון של דקה לסטורי שלכם, למשל, הוא יתחלק לקטעים של 15 שניות.

  • כיצד צופים באינסטגרם סטוריז ?
    סיפורי אינסטגרם מופיעים בחלק העליון של המסך באפליקציית אינסטגרם בנייד. מכיוון שלעתים קרובות הם הדבר הראשון שמשתמשים רואים כשהם פותחים את אינסטגרם, הסיפורים האלה יכולים לקבל המון מעורבות ולעזור לכם לפרסם את גלריית התמונות הרגילה שלכם ליותר משתמשים.

  • כיצד להשתמש בסיפורי אינסטגרם לעסקים:

    1. פוסט תמונות מאירוע משרדי.
    2. פרסמו חדשות טובות על התעשייה שלכם.
    3. הדגימו את המוצר שלכם.
    4. קדמו אירוע חברה.
    5. תצוגה מקדימה של אחד מהפוסטים בבלוג של החברה.
    6. ציינו חברות אחרות שעוקבות אחריכם או עובדות איתכם.

  • פוסט תמונות מאירוע משרדי.
    לפעמים, הדבר הטוב ביותר שעסק יכול לעשות באינסטגרם הוא להיות אנושי ככל האפשר. אחת הדרכים לעשות זאת היא לפרסם סרטון קצר של אירוע בחברה. בין אם זו מסיבת חג במשרד או מסיבה, פרסום קטעים לסטורי הוא בידור קל ופשוט עבור העוקבים שלכם. התוכן הזה גם מראה לאנשים שאתם קולים, רלוונטיים וידידותיים.

  • פרסמו חדשות טובות על התעשייה שבא אתם עובדים.
    בדיוק כפי שהייתם עושים בבלוג החברה שלכם, אתם יכולים להשתמש באינסטגרם סטוריז שלכם כדי לספר על ההתרחשויות האחרונות בתעשייה שבה אתם עובדים. עם עבודת עיצוב נכונה, אתם יכולים להפוך למהדורות חדשות קטנה - חדשות שאינן ראויות למאמר שלם – אבל מתאימות לסטורי בחשבון האינסטגרם שלכם. כדאי לעשות זאת כי זה גורם למשתמשים לחזור אליכם כדי להתעדכן במגמות בשוק. אתם יכולים אפילו לשאול משתמשים מה הם חושבים וכדומה.

  • הציגו את המוצר שלכם.
    ייתכן שהמוצר שלכם אינו המוצר המגניב או הסקסי ביותר בעיני האדם הפשוט. ובכן, סיפור האינסטגרם שלכם הוא הפורמט המושלם להראות ללקוחות פוטנציאליים כיצד נעשה שימוש במוצר זה. פרסמו סרטון ארוך, מפולח לקליפים של 15 שניות, שמראה למשתמשים מה המוצר או השירות שלכם עושה ואיך הוא עוזר ללקוחות שלכם.
    רק זכרו לשנות את מידות הסרטון שלכם לפני העלאתו לסטורי באינסטגרם.  ממדי התמונה של Instagram Stories הם בגובה 1920 פיקסלים וברוחב של 1080 פיקסלים, עם יחס רוחב-גובה של 9:16.

  • קדמו אירוע חברה.
    האם הארגון שלכם מארח כנס סחר או משתתף בכנס גדול מדי שנה? השתמשו בסטורי באינסטגרם כדי לקדם את האירוע ותגידו לעוקבים שלכם לחפש אותכם שם. עבדו עם מעצב גרפי, או עשו יצירות אמנות בעצמכם, כדי ליצור עלון אירוע עם כל המידע שצריך כדי למצוא אותכם.
    השתמשו באפשרויות הטקסט המקורי ב-Story שלכם כדי להוסיף:
    • שם האירוע.
    • היכן מתקיים האירוע.
    • תאריכים שבהם תשתתפו.
    • מספר הדוכן שלכם.
    • ההאשטאג הרשמי של האירוע.

  • הציגו תצוגה מקדימה של אחד מהפוסטים או הסרטונים בבלוג של החברה שלכם.
    הפוסטים בבלוג וסרטוני YouTube שלכם צריכים את כל החשיפה שהם יכולים לקבל. גם אם המדיה החברתית היא לא מקור התנועה העיקרי של הבלוג שלכם, סיפור האינסטגרם יכולים לעזור ולחשוף את הפוסט או הסרטון הזה בפעם הראשונה ליותר גולשים.
    גוגל פיקסל השתמשה ב-Instagram Story שלה כדי לצפות בסרטון שפרסמה על לקוח שהשתמש בטלפון נייד שלה. כאשר אתם צופים עד סוף הסיפור, גוגל מבקשת ממכם להחליק למעלה עם האצבע, שם היא מקשרת אותך לסרטון המלא ביוטיוב. זו פונקציה שגם אתם צריכים לנצל.

  • ציינו חברות אחרות שעוקבות אחריכם או עובדות איתכם.
    ככל שהעוקבים שלכם באינסטגרם יגדלו, בסופו של דבר תאספו חשבונות עסקיים אחרים שרוצים לעקוב אחריכם גם כן. בין אם החשבונות האלה הם השותפים העסקיים שלכם או עוקבים.
    זוהי דרך פסיבית אך יעילה לטפח מערכות היחסים עם המשתמשים החשובים ביותר לצמיחת העסק. 

עכשיו כשאתם יודעים את היסודות, בואו נעבור על טיפים ופריצות להפקת סיפורי אינסטגרם רמה גבוהה.

  1. השתמשו במדבקות.

    • מדבקות קישור:
      אינסטגרם הוציאה לאחרונה תכונה חדשה המאפשרת למשתמשים לכלול קישורים חיצוניים הניתנים ללחיצה בסטורי שלהם באינסטגרם - כלי נחשק למשתמשים רבים.
    • מדבקות מיקום:
      התחלו להקליד את המיקום שלכם, ותוכל לשלוף מדבקה מותאמת למיקום הגיאוגרפי שלכם כדי להראות היכן אתם נמצאים. כאשר אנשים צופים בסטורי שלכם, הם יוכלו להקיש על מדבקת המיקום ולראות תמונות וסיפורים אחרים המתרחשים באותו מקום.
    • מדבקות האשטאג #
      אותו רעיון כאן: אם תוסיפו את המדבקה הזו ותקלידו האשטאג, הסטורי שלכם יופיע בחיפושים אחר האשטאג הזה, והצופים יוכלו ללחוץ עליו ולראות מי עוד משתמש בו.
    • מדבקות סקר
      אתם יכולים להוסיף סקר בעל שתי אפשרויות לסטורי שלכם באינסטגרם, ותוכלו אפילו להתאים אישית את התשובות האפשריות כך שלא יהיו דוקא "כן" או "לא" פשוטים. השתמשו במדבקת סקר כדי לבדוק אם אנשים באמת מעורבים בתוכן שלכם.
    • מדבקות סלפי
      פתחו את תפריט המדבקות והקשו על סמל המצלמה.
      לאחר מכן, צלמו סלפי - או צלמו תמונה של פניו של מישהו אחר (גם זה יעבוד). לאחר מכן, אתם יכולים להשתמש בפנים האלה כדי לקשט את סיפור האינסטגרם שלכם. קצת מפחיד, אבל גם מאוד מצחיק.

    ניתן למצוא גם מדבקות עבור:
    • תרומות
    • ספירה לאחור
    • מוזיקה
    • אווטרים
    • תמונות

    לאחר שצילמתם תמונה או סרטון, הגיע הזמן להדגיש אותם עם כמה מדבקות כיפיות. היתן לבחור מדבקות על ידי לחיצה על "צור" ולאחר מכן הקשה על סמל המדבקה המחייכת בפינה השמאלית העליונה של המסך לאחר שצילמת תמונה או סרטון.
    אינסטגרם משחררת לעתים קרובות מדבקות סיפור ייחודיות - בין אם זה ליום חול, חג או עונה. בדקו את הסעיף הזה כל יום כדי למצוא מדבקות חדשות ומתוזמנות להוסיף לסטורי שלכם.
    הוסיפו מדבקות מיקום, האשטאג, סקר ומדבקות סלפי. הגבירו את המעורבות בסטורי שלכם באינסטגרם על ידי פתיחתו בפני אנשים אחרים שעושים את אותם דברים שאתם עושים. פתחו את קטע המדבקות והקשו על כל אחד מהלחצנים הבאים כדי להתאים אישית את הסיפור שלכם.

  2. הקליטו סרטון אינסטגרם ללא שימוש בידיים.
    אם אתם כבר מיומנים בהקלטת סרטונים באינסטגרם, אז אתם יודעים שאתם צריכים להחזיק את האגודל שלכם על כפתור ההקלטה כל עוד אתם מקליטים. אבל זה יכול להיות קצת מעייף כאשר מצלמים סרטונים דינמיים ומעניינים הדורשים יותר ניידות ידיים.
    אבל האם ידעתם שאתם יכולים להקליט את הסרטונים האלה ללא שימוש בידיים? ניתן למצוא את תכונת הווידאו ללא שימוש בידיים ברשימת אפשרויות לכידת התמונה, כפי שמוצג לעיל. פשוט לחצו על כפתור ההקלטה פעם אחת כדי להתחיל את הסרטון, ושוב כדי לעצור אותו לאחר שקיבלת את הצילומים הרצויים.

  3. אפשרו לצופים לשתף את הסטוריז שלכם.
    הגדילו את המעורבות והצפיות בסטורי שלכם באינסטגרם על ידי מתן אפשרות לצופים לשתף אותו עם חבריהם - כהודעות ישירות (DMs).כדי לעשות זאת, נווטו אל הגדרות האפליקציה שלכם, לאחר מכן אל פרטיות ולאחר מכן הקישו על "סטוריז". הפעלו את האפשרות "אפשר שיתוף כהודעה" כדי שהצופים יוכלו לשלוח את הסיפור שלכם ב-DM לחברים כדי להגדיל את טווח ההגעה של הקהל שלכם. 

  4. השתמשו בעט.
    השתמשו בעט כדי להוסיף קישוט, סמלים או טקסט נוסף לסטורי שלכם. אם תקישו על סמל העט בפינה השמאלית העליונה של המסך לאחר שצילמתם תמונה או סרטון, יפתחו לכם כמה אפשרויות.
    משם, אתם יכולים להתאים את עובי העט שלכם או לשנות את הצבע שבו אתם כותבים.

  5. הוסיפו צבעי רקע.
    אם אתם רוצים לשתף סיפור עם צבעי רקע אתם יכולים לבחור את הצבע מלוח הצבעים. צלמו תמונה (זה לא חייב להיות תמונה של שום דבר מסוים), ולאחר מכן הקישו על סמל העט כדי לפתוח את לוח הצבעים. אתם יכולים לבחור אחד מהצבעים משלושת התפריטים הזמינים, או אם אתם רוצים גוון ספציפי של אחד מהצבעים האלה, אתם יכול לפתוח את ספקטרום הצבעים המלא על ידי לחיצה ארוכה על אחד הצבעים.
    לאחר מכן, שרבטו בכל מקום על המסך והחזיקו את האצבע כלפי מטה עד שתקבלו את צבע הרקע שאתם רוצים שיופיע. אם אתם רוצים להיות יצירתיים באמת, אתם יכולים להשתמש בכלי המחק (האפשרות הרביעית) כדי ליצור מילים או צורות חדשות גם מהרקע.

  6. הזכירו חשבון אינסטגרם אחר בסטורי שלכם.
    לפעמים, זה פשוט לא מספיק לשלוח סיפור אינסטגרם לאדם מסוים - אתם צריכים להוסיף ולהזכיר אותו בתמונה או בסרטון עצמו. במקרים אלה, אינסטגרם מאפשרת לך לתייג עד 10 נקודות אחיזה ספציפיות ישירות בתמונה או בסרטון הסטורי שלכם.
    כדי להזכיר חשבון אינסטגרם בסטורי שלכם, צלמו תמונה או סרטון ולאחר מכן הקישו על הסמל הריבועי "A" בפינה הימנית העליונה של המסך.
    הזינו את החשבון שברצונכם לתייג, התחילו להקליד את הסמל "@" והאות הראשונה של החשבון. גללו בין החשבונות המוצעים המופיעים מתחת לסמן שלכם עד שתמצאו את החשבון שאתם מחפשים והקישו עליו.
    לאחר שתפרסמו את התיוג, החשבון שתייגתם יקבל הודעה.

  7. תהנו מהטקסט שלכם.
    הטקסט בסטוריז באינסטגרם הוא די בסיסי - שפרו אותו עם הטריקים הבאים.
    התאימו אישית את הצבעים שלכם:
    אם אינכם מרוצים מפלטת הצבעים שמציעה אינסטגרם, צרו צבע משלכם מאחד הצבעים בתמונה או בסרטון שצילמתם.
    פתחו את סמל הטקסט והקישו על סמל הטפטפת בפינה השמאלית התחתונה של המסך.
    השתמשו בטפטפת כדי לדגום צבע ממקום כלשהו בתמונה שצילמת, והשתמשו בו בעת הקלדת טקסט או שימוש בכלי העט.
    הפכו את הטקסט שלכם לקשת בענן: 
    1. הקישו על סמל הטקסט והקלידו את ההודעה שלכם כדי להוסיף אותו לסטורי. לאחר מכן, הדגישו את הטקסט שלכם.
    2. כאן זה נהיה מסובך: סובבו את הטלפון הצידה כדי שתוכלו להחזיק אצבע אחת כלפי מטה בצד ימין של הטקסט, ובאצבע נוספת, הקישו על צבע והחזיקו אותו עד שגלגל הצבעים יופיע.
    3. לאחר מכן, גררו באיטיות את שתי האצבעות על פני הטקסט וגלגל הצבעים מימין לשמאל כדי ליצור טקסט קשת בענן. לאט, אות אחר אות עד שתיצורו קשת בענן. (זה לקח לי כמה ניסיונות לפני שהצלחתי, והצלחתי להשתמש בשני האגודלים כדי להדגיש את הטקסט ואת גלגל הצבעים).

    הוסיפו בהדרגה טקסט לסטורי:
    לפעמים, יש להוסיף טקסט או מדבקות לתמונה כדי לבנות עליה - אולי כדי לקדם הצעת תוכן או אירוע, או כדי לעודד את הצופים להחליק למעלה כדי לקרוא קישור ששיתפתם.
    ערכו את התמונה, פרסמו אותה ושימרו אותה בסרטון המצלמה. לאחר מכן, החליקו למעלה על המסך כדי להוסיף את צילום המסך לפרק הבא של הסטורי שלכם - הוספת טקסט או מדבקות חדשים על גבי התמונה הראשונה. המשיכו לעשות זאת כל עוד אתם רוצים שהסיפור יימשך. רק הקפידו להמשיך לצלם צילומי מסך של התמונה האחרונה שלכם.

  8. תנתחו את ביצועי הסיפור שלכם.
    משתמשי Snapchat תמיד היו מסוגלים לראות מי מהחברים שלהם צפה בסטוריז שצולמו במהלך 24 השעות שהסיפור היה גלוי. ובכן, בסיפורי אינסטגרם ניתן לעשות את אותו הדבר, ועוד.לא רק תראו מי ראה את הסיפור שלכם, אלא גם תראו אלו פעולות עשו הצופים. התחילו בניווט לדף הבית של אינסטגרם בטלפון ולחצו על הסמל העגול שמציין את הסיפור שלכם. לאחר מכן, החליקו למעלה מתחתית הסטורי הפתוח שלכם. פעולה זו תעלה רשימה של כל החשבונות שצפו בתוכן זה וכן פעולות שהם ביצעו. זה יכול להיות על אלו סטיקרים הם לחצו, אלו חשבונות נוספים הם הגיעו, עוקבים ועוד.

  9. מרכזו את הטקסט והמדבקות .
    כאשר אתם מסובבים טקסט ומדבקות בסטורי שלכם, תראו קווים כחולים מופיעים אנכית או אופקית במסגרת. אלו הם קווים מנחים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי לוודא שאתם שומרים הכל במרכז. אל תשימו את הטקסט שלכם גבוה מדי או נמוך מדי על המסך.עם זאת, וודאן שאתם לא מוסיפים שום דבר לסטורי שלכם גבוה מדי או נמוך מדי בפריים - או שהוא ייקטע כאשר הצופים גוללים בסטורי, כאשר אינסטגרם מוסיף דברים כמו השם וכדומה. 

  10. הוסיפו מוזיקה לסטורי (או השתיקו אותה).
    זה קל: הפעילו מוזיקה באמצעות אפליקציית הסטרימינג המקורית של הטלפון שלכם, והקליטו סרטון סטורי. לאחר שתתכוננו לערוך ולשתף, ודאו שסמל הצליל אינו מושתק כדי שהצופים שלך יוכלו לשמוע את הפסקול. לחלופין, אם אתם מעדיפים את הסרטון אילם כלומר ללא קול, הקישו על סמל הסאונד כך שיופיע מעליו קו נטוי. אתם יכולים גם להוסיף מוזיקה מאמנים באפליקציה על ידי לחיצה על מדבקת המוזיקה ובחירה באיזה קטע בשיר תרצו בסטורי שלכם.

  11. העלו סיפורי אינסטגרם מהמצלמה של הטלפון שלכם.
    סיפורי אינסטגרם מעולים לא נוצרים רק דרך אפליקציית אינסטגרם. אתם יכולים גם להעלות תמונות וסרטונים מהמצלמה של המכשיר הנייד שלכם. כדי להעלות תמונה או סרטון לשימוש כסטורי באינסטגרם, פתחו את עדשת המצלמה של Instagram Story והקישו על הסמל המרובע הקטן בפינה השמאלית התחתונה. לחיצה על הסמל המוצג למעלה תפתח את גלריית התמונות המקורית של הטלפון שלכם, שבה תוכול לבחור כל תמונה או סרטון לפרסום כסיפור אינסטגרם. זה כזה קל. פרסמו סיפורים באינסטגרם כדי להגדיל את הקהל שלכם.


אנו מקווים שהטיפים האלה יעזרו לכם לפרסם סיפורי אינסטגרם שיגרום להנאה וענין אצל הקהל שלכם. כמו שראיתם, יש הרבה דרכים נסתרות לקחת את הסיפורים שלכם לשלב הבא.

כמו כן, קידום באינסטגרם וקניית עוקבים הוא צעד לגיטימי לפרוץ קדימה ולהגיע לעוד ועוד גולשים, זהו צעד שמותגים עושים וגם גולשים וגולשות באינסטגרם. קניית עוקבים הוא קידום לגיטימי בדיוק כמו לבקש מחברים לכתוב לכם תגובות חיוביות או לעשות לכם לייקים. רק שכאן לא צריך טובות מאף אחד וגם לא צריך תקציב גדול כי השירותים שלנו גם זולים וגם טובים.

בקיצור, יש מלא מה לעשות. אז למה אתם מחכים? קדימה לעבודה.

לעוד מאמרים לקידום באינסטגרם - לחצו כאן.

לכל המאמרים של פולואים - לחצו כאן.

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים