מה זה משפיען ?

מה זה משפיעני רשת ואיך הם יכולים לקדם בתי עסק ומותגים ? איך אפשר להפוך להיות למשפיען או משפיענית ברשתות החברתיות והאם אפשר להרוויח מזה כסף ? התשובות לשאלות האלו במאמר שלפניכם.

משפיענים הם אנשים שיש להם מספר גדול של עוקבים ברשתות החברתיות או בבלוגים:

משפיענים ( influencers ) הם אנשים שיש להם קהל עוקבים גדול ברשתות החברתיות. הם יכולים להיות סלבריטאים, או סתם אנשים רגילים. למשפיענים יש השפעה רבה על העוקבים שלהם, והם מרוויחים כסף מהעוקבים האלה בכך שהם גורמים להם לקנות מוצרים שהם ממליצים עליהם.

מכיון שהמלצות או ביקורות "מפה לאוזן" ברשתות החברתיות מתפשטות כמו אש בשדה קוצים, שיווק מוצרים וקידום מותגים על ידי משפיעני רשת היא שיטת שיווק משמעותית וחשובה. הרבה מותגים ובעלי עסק מבינים שאם לא תהיה להם נוכחות ברשתות החברתיות הם ישארו מאחור, ולכן הבחירה להשתמש בשיווק משפיענים היא החלטה נכונה.

האם אפשר לעשות קריירה בתור משפיען רשת?

משפיענים נמצאים בכל מקום. הם לא רק סלבריטאים וכוכבי מדיה חברתית, אלא גם אנשים כמוכם שיש להם קהל עוקבים גדול באינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק או יוטיוב.

אפשר להיות משפיען מקצועי. ישנן חברות ששוכרות משפיענים כדי לקדם את המוצרים שלהן או את המותג שלהם. ישנם בלוגרים ומשפיענים שמקבלים מוצרי אופנה או מוצרי איפור לשימוש אישי רק כדי שיכתבו עליהם המלצה ויפנו את הקהל שלהם לאתר המותג שם יוכלו לרכוש את המוצרים בעצמם.

ישנם משפיענים שמרוויחים כסף משיווק שותפים (הם מפרסמים קישור למוצר ומקבלים תשלום כאשר מישהו מבצע רכישה לאחר לחיצה על הקישור שלהם) על ידי קידום מוצרים דרך ערוצי מדיה חברתית כמו אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק ויוטיוב.

ה"מחיר" של משפיען בעצם נגזר מכמה גורמים :

  • מספר העוקבים שלו.
  • פלטפורמה (אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק או יוטיוב).
  • מידת המעורבות של הקהל שלו.
  • נישה.

משפיענים הם לא תמיד סלבריטאים.

בעולם המדיה החברתית, משפיענים הם אנשים שיש להם עוקבים. משפיענים יכולים להיות סלבריטאים או לא מפורסמים, אבל לכולם יש מכנה משותף: יש להם עוקבים ברשתות חברתיות או בבלוגים. הם גם בדרך כלל מומחים בתחומם (למשל מדריכי כושר, בשלניות ואופות, מאפרות, יועצי השקעות וכדומה) ומשתמשים בפלטפורמות שלהם כדי לחלוק עצות עם העוקבים שלהם.

בקיצור: משפיען הוא כל מי שיש לו קהל באינטרנט - גם אם הקהל הזה עדיין לא גדול במיוחד!

משפיענים יכולים להרוויח כסף במדיה החברתית על ידי פרסום תוכן ממומן.

בטח שמעתם על משפיענים, אבל האם אתם יודעים מה זה משפיענים ואיך הם מרוויחים כסף? משפיען הוא מישהו שיש לו קהל עוקבים גדול ברשתות החברתיות. הם יכולים להרוויח כסף מהעוקבים שלהם על ידי פרסום תוכן ממומן, כלומר כאשר מותג משלם להם כדי לקדם את המוצר או השירות שלהם.

לדוגמה: אם אדם עם 100,000 עוקבים מפרסם פוסטים על כמה נהדרות הם נעלי "נייק", אז אנשים יראו את הפוסט הזה ואולי ירצו לקנות גם את הנעליים האלה! כך משפיענים מרוויחים כסף באמצעות תוכן ממומן - הם יכולים לקבל תשלום על ידי חברות שרוצות שהם יקדמו את המוצרים או השירותים שלהם (ולפעמים אפילו יחלקו להם דברים בחינם).

אנשים עם מספר גדול של עוקבים יכולים להרוויח כסף מהעוקבים שלהם, אבל זה לא קל!

זה לא קל לבנות קהל עוקבים גדול. אתם חייבים להיות עקביים, מרתקים ואותנטיים. אם אתם לא מתאימים לרשתות החברתית, אז אולי זה לא בשבילכם.

אם משפיענים מסוגלים להרוויח כסף מהעוקבים שלהם - ורבים עושים זאת - זה בגלל שהם הצליחו לצבור קהל עוקבים נאמן לאורך זמן באמצעות התוכן העקבי שלהם והמעורבות שלהם עם העוקבים האלה (חשבו על אינסטגרם סטוריז).

לסיכום:
משפיען הוא מישהו שיש לו עוקבים ברשתות החברתית או בבלוגים. הם יכולים להפוך את זה לקריירה מקצועית ממש כמו אנשים שעובדים בשיווק ויחסי ציבור. משפיענים יכולים להרוויח כסף מהעוקבים שלהם על ידי פרסום תוכן ממומן, אבל זה לא קל!

 

 

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים