איך הופכים ליוטיובר מספר 1 באפריקה?

איך הפך וודה מאיה Wode Maya ליוטיובר מספר אחת באפריקה? עם מליוני מעריצים המצפים לסרטונים שלו, עם פרסים על פועלו, עם הכנסה טובה, ואפילו עם דף בויקיפדיה המוקדש לו. עם מפגשים שהוא מארגן ביבשת לעודד יוטיוברים אחרים ובהם הוא מלמד אותם מה זה אומר להיות יוטיובר. איך הפך הבחור מכפר בגאנה שבמערב אפריקה, ליוטיובר מספר אחת ביבשת ומה אפשר ללמוד מזה?

התחלתי לעקוב אחרי הסרטונים של וודה מאיה (שזהו כינוי שהוא בחר לעצמו, שפירושו: אמא שלי בסינית), אחרי שהבנתי שכל המידע שאנחנו מקבלים על אפריקה הוא לא מדויק, בלשון המעטה.
זה נכון שיש ביבשת בעיות רבות, אבל יש גם הרבה טוב. ערים מפותחות ומתפתחות. יוקרה ועושר, ערי נופש מדהימות ואוכל טוב.

אבל המערב מכניס לנו לראש שמה שיש שם זה עוני (ורצוי שתתנו תרומות), מלחמות אכזריות, פשע וחוסר ביטחון כללי. לבקר באפריקה? נראה לכם שתחזרו בכלל? טוסו לעשות חופשה בדובאי, בפריז ולא בזימבבואה אפריקה.

היום שיש כל כך הרבה מידע ביוטיוב. החלטתי לנסות לבדוק בעצמי. בקיצור, התחלתי לראות את סרטוני היוטיוב של וודה מאיה, בהם הוא מטייל ומביא מידע על אפריקה לעולם.

כמו שאתם יודעים, סחר העבדים מאפריקה הביא לארה"ב אנשים שנחטפו מביתם ואיבדו את ארץ האבות שלהם, את התרבות שלהם, את הכבוד שלהם ואת הזהות שלהם. לפני מספר שנים התחילה תנועה בארה"ב של שיבה לאפריקה.

אני מאוד התחברתי לכך כי זה הזכיר לי, לא שזה דומה, את השיבה שלנו לארץ ישראל, השיבה הביתה. כתוצאה מתנועה זאת, אמריקאים-שחורים רבים חזרו לגור באפריקה.

מסתבר, שכל מי ששחור מוצאו מהיבשת השחורה, כך שהאמריקאים שרצו אזרחות קיבלו אותה ללא תנאי וללא הוכחה נוספת כי יש להם את הוכחת השייכות לפי צבע עורם. כמובן שזה תהליך, אבל בדר"כ בסופו אין בעיה לקבל אזרחות.

כתוצאה מכך נוצרו סרטונים רבים וענין רב על איך זה לגור באפריקה. מה צריך כדי לגור באפריקה וכדומה. נוצר צורך לסרטונים כאלה מאנשים שתככנו איך הם עוברים לגור באפריקה.

הסרטונים של וודה מאיה לא עוסקים בנושאים האלה, אבל הוא קורא לשחורים בארה"ב ובכל העולם לחזור הביתה למולדת והרבה חוזרים בזכותו, כדי להגיע לכל העולם, הסרטונים שלו ושל היוטיוברים האפריקאים הם באנגלית. רבים אומרים לו: בזכות הסרטונים שלך ראינו את אפריקה האמיתית, וחלק מהם גם חוזרים.

המסקנה הגדולה והחשובה מהסרטונים לרוצים לשוב היא: לגור באפריקה זה פרויקט יקר, שיש להתארגן אליו מראש. המגורים באפריקה אינם זולים בכלל. מי שבא לגור באפריקה בלי תכנון מראש בדר"כ יעזוב אחרי שנה- שנתיים.

ברגע שאתה מתחיל לעקוב אחרי מאיה אתה נחשף לכל הסרטונים השונים בנושא. שמתארים את החיים ביבשת בזווית אחרת רעננה ואמיתית. וודה מאיה קורא לאפריקאנים לעשות חופשה במדינות שכנות או לא שכנות ביבשת. שזה חלק מהתרבות שהוא רוצה להכיל שאפריקאים יבקרו במדינות אפריקה אחרות לחופשות וטיולים.

לא שאין שחיתות באפריקה, לא שאין צרות אבל לא ברמה שמאכילים אותנו שזאת יבשת של שחורים שגרים בבתי עץ ללא מים וחשמל, שיש להם עז בחצר ובלילה באים לוחמים מהכפר השכן ושורפים את הכפר. מכניסים לנו פחד לבקר ביבשת וכן, זה מחלחל. בשעה שאפשר לומר, שלרובינו לא יהיה קל כלכלית לגור באפריקה. אבל לבקר? למה לא? 

כמובן שאחרי שתתחילו לראות את הסרטונים של מאיה תתמכרו. קחו לכם שעה שעתיים חופשיות כדי לראות את הסרטונים שכבר יש ביוטיוב. אני מקבלת מידע על כל סרטון חדש ורצה לראות. כל סרט שלו הוא משהו חדש. הוא היחיד שאפשר לומר יוצר אפס תוכן ממחוזר.

אז איך מאיה התחיל? הכל התחיל שמאיה עבר ללמוד הנדסה בסין. הוא ראה את התגובות של הסינים לאדם שחור והחליט לעשות סרטונים בנושא. לא בשביל כסף לא בשביל כבוד אלא מתוך תשוקה. וכך התחיל המסע שלו ביוטיוב. לאט לאט צבר עוד ועוד עוקבים.

הוא יצר פרויקט אישי שלו שנקרא "אפריקה לעולם" בה הוא מראה לכל העולם ולאפריקאים בפרט את אפריקה האמיתית. הוא מדבר על הבעיות בתוך אפריקה ועל ההצלחות וזה מענין וזה מרתק. הוא יוצר סרטונים מעניינים. מדבר בגובה העיניים ומכל הלב. הוא כנה הוא אמיתי. כמו כן, הוא יוצר מפגשי יוטיוב עם המעריצים בוא אפשר לדבר עימו ולשאול שאלות. סביבו נוצרו מעגלים של יוטיוברים אפריקאים.

וודה מאיה מספר איך יוטיוב שינתה את חייו לטובה ובעקבות כך להיות יוטיובר הפך למקצוע שלו. מקצוע מכניס, בזכות ההכנסות מיוטיוב והתרומות ממעריצים.

המסקנות מההצלחה של וודה מאיה נובעת ממספר אלמנטים:

  • מחשבה מקורית שמתאימה לקהל יעד גדול ורחב
  • עמוד היוטיוב שלו מחולק לנושאים כך שקל למצוא תוכן שמעניין אתכם.
  • משנה את הנרטיב על אפריקה. מראה את אפריקה כיום. נושא שהוא רחב. מאיה מדבר על הטיולים שלו בתוך אפריקה ומעודד אפריקאנים ואמריקאים-שחורים לטייל באפריקה ולא במקומות אחרים. 
  • הוא עושה זאת מתשוקה ואהבה, הוא חברותי ונחמד, תמיד נעים ומנומס, אין משהו שלילי לומר עליו מרוב שהוא טיפוס חיובי.
  • הנושא שבחר נוגע בלבבות של מיליוני אנשים.
  • הוא משקיע המון! בכל סרטון. ממש כמו שצריך. כל סרטון מעניין מרתק ומרגש. 

התוכן של מאיה מיועד לאפריקאים ולאפרו אמריקאים. אבל מי שרוצה ללמוד ולראות את אפריקה האמיתית זאת כנראה כיום הדרך היחידה. יבשת שפספסנו בהחלט בגלל הדימוי השלילי שיצרו לה. אבל העתיד עוד לפנינו.

זאת דוגמא ליוטיובר שעם הרבה חן, אהבה, עבודה רבה ואיכות הפך מספר אחת ביבשת אפריקה ומביא לאט לאט באמת לשינוי על איך אנחנו רואים את אפריקה.

מאיה זכה בפרסים כי הוא מביא צד של אפריקה שאין בשום מקום אחר, בטח שלא בתוכניות של העולם המערבי. האפריקאים בכל העולם וגם אפרו-אמריקאים עוקבים אחריו. כל סרטון שלו זוכה למיליוני ליקים ואלפי תגובות והוא מספר גם על הדרך שעשה עד המקום שהוא כיום. בקרו בדף שלו וקבלו הרבה השראה.

בקרו בדף היוטיוב של וודה מאיה:

"Wodemaya הוא בלוגר גנאי עצמאי במשימה לשנות את הנרטיב השלילי של אפריקה על ידי קידום כל 55 מדינות אפריקה ביבשת על ידי הצגת התרבות, אורחות חייהן ושיתוף של אינספור סיפורי הצלחה כדי לשמור לך השראה. הגיע הזמן של אפריקה לעולם! היו חלק ממשפחת היוטיוב שלי על ידי הרשמה! Pamoja Milele (יחד כאחד)"


בקרו בדף של וודה מאיה בויקיפדיה, שם גם תוכלו לראות קישורים למאמרים.

@wode_maya באינסטגרם.

wode_maya בפייסבוק.

@wode_maya בטוויטר.

גם אתם רוצים להצליח ביוטיוב? אז למה אתם מחכים? קדימה לעבודה:

לקידום ביוטיוב: לחצו כאן לקידום ביוטיוב.

עשינו לכם חשק לאפריקה ולהכין אוכל אפריקאי

 

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים