מה זה שיווק שותפים

שמעתם או קבלתם המלצה לעשות שיווק שותפים ואתם רוצים מידע נוסף כדי להחליט האם זה בשבילכם - הגעתם למאמר הנכון. שיווק שותפים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להרוויח כסף על ידי שיווק מוצרים או שירותים שאינם שלכם, בדרכים רבות ומגוונות. ישנם סוגים רבים של תוכניות שותפים. כאן, תמצאו מידע שיתן לכם להחליט האם כדאי לכם להשקיע זמן ומאמץ בשיווק שותפים. בסיום נראה לנו כי יהיה לכם מושג טוב יותר במה מדובר:

1.  מה זה בכלל שיווק שותפים?

ישנם 2 שחקנים בעולם שיווק השותפים. או שאתם מחפשים משווקים, או שאתם המשווקים.

כאשר אתם המשווקים, אתם משווקים מוצר של מישהו: זה יכול להיות מוצר, שירות, קורס, מוצר דיגיטלי\\ מוצר פיזי וכדומה - ובתמורה לכך אתם מקבלים עמלת מכירה.

אם אתם מחפשים משווקים, אתם עושים הסכם בו אתם משלמים לעסק אחר או למשפיען ('השותף') עמלה עבור שליחת תנועה ו/או מכירות דרכו. ניתן להשיג זאת על ידי תוכן שיווקי באינטרנט, פרסום ברשתות החברתיות או המלצה על מוצר.

** אנחנו נתרכז יותר בתחום השיווק של המוצרים. כי הוא יותר קל למימוש לקהל הרחב שרוצה להרוויח עוד כסף.

2. מה אפשר למכור ולשווק בתוכנית שיווק שותפים?

ניתן למכור הכל. מוצרים פיזיים ( למשל אמזון איפיליאייט), מוצרים וירטואלים כגון קורסים דיגיטלים (Udemy), , מוצרים עם מבצע מיוחד שרק דרכם אפשר לקבל אותו. בקיצור, כל דבר שאפשר למכור.

3. איפה אני מוצא/ת את תוכניות שותפים שאפשר להצטרף אליהם?

מאוד פשוט. באינטרנט יש המון מקומות בהם אפשר למצוא שיווק שותפים.
אפילו אפשר להתחיל בתוכנית שלנו, : תוכנית השותפים של פולואים.

4. איך עובד שיווק שותפים מבחינה טכנית?

אתם מקבלים מהמוכר קישור למוצר הכולל קוד. קוד המזהה אתכם באופן ייחודי. זהו לינק שלכם לשיווק המוצר. לכל מוצר יש לינק שלו ספציפי. כלומר אם אני עושה העתק הדבק לקישור שלכם, או משתף אותו - אני בעצם משווק אתכם ואני לא אוכל להרוויח מכך כסף אלה אתם. כל מי שיכנס דרך הקישור שלכם ויקנה את המוצר דרך - אתם תקבלו את העמלה שהובטחה לכם. שימו לב שיש לינקים שמוגבלים בזמן ויש שלא. בהתאם למוצר לאתם משווקים ולחוזה מול המוכר.

5. איך מרווחים כסף מתוכנית שיווק שותפים.

לאחר שהגולש לחץ על הלינק אצלכם בבלוג או בפוסט או בכל מקום שפרסמתם ורכש! הנקודה היא הרכישה -אם הוא לא רכש ורק לחץ על הלינק אתם לא מקבלים עמלה. לאחר שהגולש רכש - אתם מקבלים עמלה בהתאם להסכם עם החברה.

6. מה תכלס צריך לעשות בשיווק שותפים?

לאחר קבלת הלינק, עליכם לפרסם אותו בכל מקום שתוכלו. באימייל, בבלוג שלכם, ברשתות החבריות וכדומה. אתם תמליצו על המוצר ותקדמו אותו הכי טוב שאתם יכולים. אבל לא צריך להילחץ. לא תפרסמו, לא תקדמו את המוצר - לא קרה כלום. פשוט אתם לא תקבלו עמלה. זאת לא עבודה שאתם מחויבים לתוצאות מכירה כלפי בעל העסק. שיווק המוצר והצלחתו הוא הרווח שלכם ואם מצליחים לשווק גם יש רווחים יפים.

7. כמה כסף אפשר להרוויח בתוכנית שותפים?

כעיקרון אין תקרה, ההכנסות הם בהתאם למוצר, לעמלה ולהשקעה שלכם . אבל יש אנשים שעשו מקידום שותפים ממש עסק ומרוויחים יפה. ככה שהכל תלוי בהרבה גורמים.  הרווח יהיה בהתאם להשקעה שלכם, ולחשיפה שאתם מסוגלים לייצר עבור המוצר שאתם משווקים. היינו אומרים השמיים הם הגבול אבל מזמן השמים הם לא הגבול.

8. איך מתחילים עם שיווק שותפים?

כותבים בגוגל "שיווק שותפים" ומוצאים מוצר או חברה או כל דבר שמעניין אתכם ואתם רוצים לקדם. המון חברות גדולות כמו אמזון, ועלי אקספרס כבר יש להם נישה מיוחדת לכך באתר שלהם. מחפשים האם יש חברה של שיווק
שותפים שצריכה משווקים. מוצאים אתר של שיווק שותפים שבה ישנם הצעות לשיווק ובוחרים משם. 

9. האם שיווק שותפים עולה לי כסף?

שיווק שותפים הוא עסק לכל דבר צריך להשקיע בו זמן. כסף זאת אפשרות נוספת, שאינה חובה. כאשר אתם רואים שהמוצר שאתם משווקים הוא להיט. אתם יכולים לקחת את המוצר שאתם משווקים ולפרסם אותו בתשלום, על חשבונכם. רק במקרה כזה שיווק שותפים עולה כסף.

10. האם שיווק שותפים הוא הכנסה פסיבית?

בדרך כלל לא. שיווק שותפים אינו הכנסה פסיבית כלל. כדי להגיע לרווחים עליכם לפרסם כל הזמן. להיות פעילים. זאת עבודה. לבדוק איזה מוצרים מצליחים איזה לא ולשנות בהתאם. לא לכולם זאת עבודה במשרה מלאה אבל יש להשקיע זמן ומאמץ. 
מצד שני, אם תפרסמו על מוצר בבלוג, אתרי WIX, וורדפרס וכדומה ואנשים יגיעו אליהם וירכשו, זה כן ייצר לכם הכנסה פסיבית עם הזמן . רק שימו לב שרוב המוצרים שאתם משווקים אינם לנצח לעומת מצב בו אתם בעלי המוצר. 

11. מה החסרונות בשיווק שותפים?

אתם מקבלים רק חלק מהרווחים. מצד שני, אין עליכם שום עול של שליחת המוצר, אריזתו  ומסירתו. אתם רק משווקים את המוצר עצמו.

יש גם שיווק שותפים שבו אתם רוכשים את המוצר ואז משווקים אותו ואז כמובן גם האחריות הזאת מוטלת עליכם. 

זה יכול להיות קמפיין פרסומי זמני, למשל מוצר שמבקשים שתקדמו לכמה חודשים וכדומה. לא כל מוצר שתקדמו והולך לכם טוב הוא לנצח, כך שחשוב לא לנוח על זרי הדפנה ולפרסם מספר של מוצרים לפי זמנכם ויכולתכם. 

12. מה ההבדל בין שיווק שותפים לבין מכירה?

יש תוכניות שותפים ישירות ויש עקיפות. כאשר אתם מפרסמים שירותים מוצרים וכדומה של חברות עקיפות אתם יכולים להחליף באופן דינמי את הפרסומים שלכם. במקרה שאתם הופכים מפיצים של מוצר או שירות, כמובן שאז התנאים משתנים בהתאם. אנחנו כאן מדברים יותר על שיווק של מוצר על ידי לינקים, שזה יותר פשוט.

13. איך אני יודע/ת איזה מוצר מתאים לי לשווק בשיווק שותפים?

איך בוחרים מוצר או שירות לקידום? זאת שאלה שכל שותף צריך לשאול את עצמו. הכי כדאי לקדם מוצר בו יש לכם סוג של ענין. אתם תראו שזה ישאיר אתכם לא משועממים מהשיווק זמן רב יותר.מצד שני, אולי כדאי לקחת מוצר שפחות מעניין אתכם אבל שנראה לכם רווחי עם עמלה גבוה יותר. אתם מכירים את עצמכם, תמחרו גם לפי רווחיות אבל גם לפי ענין. יהיה לכם יותר קל לשווק מוצרים שמעניינים אתכם ואתם מאמינים בהם.

14. מה חשוב לעשות בשיווק שותפים?

לקרוא את החוזה. הוא בדר"כ קצר. להבין האם הלינק שקיבלת פג, ומת.מה גובה העמלה. מה התנאים. זה שעשיתם שיווק שותפים במקום אחד לא אומר שהמקום האחר יהיה זהה. לקרוא.

חשוב לדעת שאם תפציצו ביותר מידי פרסומות ושיווק אתם יכולים לסכן את חשבון הפייסבוק שלכם, למשל, לכן כדאי יותר לפרסם בקהילות בנושא הפרסום ולא בדף שלכם.

מומלץ לידע את הקהל שלכם שאתם מפרסמים מוצר שאתם מאמינים בו אבל גם מקבלים נתח מהמכירה.

תלמדו את הקהל שלכם ותנצלו את הפלטפורמות של הרשתות החברתיות והבלוגים שלכם בחכמה. תכוונו את המכירה לקהל ספציפי שאתם מכירים. האם הם יותר מתעניינים בקופונים של הנחות או הם מחפשים מוצרי יוקרה? האם הם מחפשים מוצר זמין ושווה לכל נפש? האם אתם מפרסמים מוצר פופולארי בשוק או מוצר חדש שמענין רק קהל מסוים? תפרסמו בצורה חכמה. אנשים לא הכי אוהבים פרסומות אבל אוהבים לקנות. צריך לשלב בין השניים בחכמה, להבין את הצרכים של הלקוחות ולפרסם במקומות המתאימים וכמובן לפרסם כמה שיותר.

זהו. קיבלתם את כל הרקע הבסיסי להבנה על מה זה שיווק שותפים כדי לקבל החלטה מושכלת- האם זה מתאים לכם.

אז למה אתם מחכים? קדימה לעבודה!

 

 

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים