למה כדאי להכיר את הרשת החברתית פרלר?

Parler בתעתיק לעברית: פרלר או פארלר, היא סוג של חלופה לטוויטר. זוהי רשת חברתית המונה כיום, בשנת 2022, כ-16 מיליון משתמשים, היא חברתית, היא מכילה, אפשר לפרסם בה כל תוכן פרסומי, שיווקי או עסקי שתרצו. גם אומנות, גם דברים מצחיקים וכן, יש גם פוליטיקה.

אז דבר ראשון, לפני שמתחילים, שם הרשת החברתית הוא פרלה ("לדבר" בצרפתית) ולא פרלר. כפי שאתם רואים, הטעות נובעת מאי ידיעת השפה הצרפתית. אבל כיוון שהשם פרלר דבק בחברה, נשתמש בו גם.

פרלר היא רשת חברתית אמריקאית, שהוקמה באוגוסט 2018 על ידי ג'ון מייץ ונחשבת כחלופה לטוויטר. הרשת משווקת את עצמה כרשת הבנויה על בסיס של כבוד לפרטיותחופש ביטוי ומדיניות ארגונית אתית ושקופה.*

בתחילת דרכה, הסיבה העיקרית שאנשים נהרו בהמוניהם לפרלר הייתה כדי לפרסם דברים שסומנו, הוסרו או נאסרו בפלטפורמות אחרות. פלטפורמות המיינסטרים. אבל אל תטעו, זאת פלטפורמה כמו כל רשת חברתית שאפשר לפרסם בה תוכן מצחיק, תוכן אומנותי, שיווקי, פרסומי וכל מה שמתחשק.

הרשת קמה ב-2018 לאחר שהרשתות המרכזיות החלו, לתחושת רבים, לנסות לשלוט במסרים שאנחנו מעלים. לחסום. להוריד. לבטל חברות, דפים ועוד.

מדוע הרשת החברתית Parler  כה חשובה? כי בה לא יחסמו, יגרשו אתכם בגלל התוכן כשתעלו או הדעות שלכם. יש בה תחושה אמיתית של חופש ביטוי שהוא יכול להיות גם לא פוליטיקלי קורקט. אז אין שום דבר אסור? יש. אבל על כך בהמשך.

כולנו זוכרים את דונלד טארמפ, נשיאה ה-45 של ארה"ב,  אשר נחסם ברשת החברתית טוויטר ב-8  בינואר 2021, 12 ימים לפני תום כהונתו. האירוע התרחש כיומיים לאחר ההסתערות על בניין הקפיטול ,ולאחר תקופה של סימון לרעה ליד ציוציו של טראמפ ברשת החברתית. האירוע גרר תגובות נרחבות ברחבי העולם ועורר דיון מחודש סביב נושא כוחם של הרשתות החברתיות

פרלר הוסרה מחנות האפליקציות של אפל וגוגל והוחרמה גם על ידי אמזון, לאתר ההתקפה ב-6 בינואר על גבעת הקפיטל על ידי תומכים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, זאת בטענה שהרשת החברתית פרלר, המזוהה עם הימין השמרני איפשרה פרסום של תכנים המעודדים אלימות ודברי שטנה. לאחר מכן, פרלר הוחזרה לחנויות ונרשמו אליה משתמשים רבים חדשים.

אנחנו כיום קוראים לעיתים קרובות על רשתות כמו טוויטר, ופייסבוק שחוסמים, מגרשים, סוגרים דפים כי הם לא עומדים בתנאי האתר שלהם. הם טוענים שהם שומרים על חופש הביטוי ורוצים למנוע הסתה ותכנים לא ראויים. שיש לזה כמובן צד מאוד טוב.

אבל, לעיתים, אנשים וארגונים רבים נחסמים ברשתות הללו מתוך כוונה להשתיקם על ידי מתחרים, מתנגדים לתוכן שהועלה וכדומה המנצלים את הפלטפורמה להשתקת מגוון דעות.

התאגדות של אנשים כנגד דף מסוים ותלונה עליו שוב ושוב יוצרת גם בטוויטר וגם בפייסבוק חסימה מידית של הדף אשר בדרך כלל לא משתחררת מהר או בכלל. כלומר גם טוויטר וגם פייסבוק מסלקות תכנים מסוימים מיוזמתם אבל גם בגלל ולעתים בזכות תלונות רבות של אנשים כנגד דף מסוים.

החזרת הדף דורשת הרבה אנרגיה מבעל הדף, כמו שאנחנו יודעים בניית דף טוב ומצליח כרוכה בהמון השקעה ומאמץ. אז רבים פשוט מחכים שהעונש שקיבלו (למשל השהיה לחודש או 24 שעות וכדומה) יגמר והדף יחזור או שפשוט מקימים דף חדש אבל יש גם כאלה שהדף נחסם להם ללא תאריך החזרה. כבר קראנו על אנשים שאיימו בצעדים משפטיים כנגד פייסבוק ואף תבעו.

אז מי זאת פארלר? פרלר מאפשרת למשתמשים לכתוב פוסטים, המכילים עד 1,000 תווים. משתמשים יכולים להצביע בעד (Upvote) פוסטים, לשתף אותם (Echo), להגיב להם ולצפות בסטטיסטיקות של הפוסט. כמו כן ניתן להצביע בעד או נגד תגובות ולהגיב להן. משתמשים יכולים לעקוב (Follow) אחרי משתמשים אחרים כדי לראות פוסטים שהעלו בפיד. על פי מדיניות חופש הביטוי של Parler, הרשת מתירה תכנים שייחשבו פוגעניים בפלטפורמות אחרות, אך אוסרת העלאת תכנים שמהווים עבירה על החוקדיוגדוקסינג, איומים באלימות או ספאם.

מעבר להגבלות אלה, הרשת אינה מסירה פוסטים שהועלו על ידי המשתמשים ואינה מפעילה מערכת בדיקת עובדות  אך מאפשרת למשתמשים להגדיר את התוכן שיוצג להם כך שלא יכלול תכנים מסוגים מסוימים או פוסטים שמכילים מילות מפתח מסוימות

כמו שכבר הזכרנו, הייתה תקופה קצרה בה האתר הורד מהרשת כיוון שהפלטפורמה הואשמה בקידום אלימות. לאחר מכן הוחזרה לפעולה ונרשמו אליה משתמשים חדשים.

Parler פופולרית בקרב אנשים החוששים שייחסמו או יוגבלו ברשתות אחרות. אתר החדשות הפורוורד ציין את המצאותו של תוכן אנטישמי ונאצי, הסתה, שנאת האחר ועוד. 

עם זאת, אתר החדשות "פורבס" טען שרוב אתרי החדשות מסקרים את Parler באופן לא אובייקטיבי על אף הטענות שרוב התכנים באתר הם תכנים של ימין אלטרנטיבי, נאו-נאציזם, אנטי-פמיניזם וגזענות.

לדברי המנכ"ל לשעבר ג'ון מייץ, הרשת כוללת גם אנשי שמאל וחברים בתנועת " חיי שחורים נחשבים" על פי אתר החדשות "ניוז בריק", ברשת חברים רבים שכלל לא עוסקים בפוליטיקה

אז כמה אנשים משתמשים בפרלר כיום?

כיום משתמשים ברשת החברתית הזאת כ-16 מיליון משתמשים.

למי מתאים פרלר?

לכולם. הפלטפורמה מציגה את עצמה כמקום שבו חייב להיות כבוד הדדי, הכלה וחופש ביטוי.

איך האתר נראה?

האתר דומה לטוויטר בכך שאנחנו כותבים ציוצים, שמוגבלים באורך ומופיעים בצורה דומה לטוויטר. זהו מקום שמאפשר לשתף את התוכן שלכם בחופשיות, לשתף דעות פוליטיות נלהבות (בין אם מוצדקות או לא) ולא תחסמו או תגורשו בגלל שאמרתם את דעתכם. אבל זה לא אתר פוליטי, יש בו המון המון נושאים אחרים כמו בטוויטר או בפייסבוק. 

לדעתי, חשוב להרשם ועל ידי כך לתת פידבק חיובי ולהעריך מקום כזה, בניגוד למקומות אחרים. זה מקום שלא פוגע בחירות שלנו לומר את דעתנו. גם אם אנחנו לא שם בשביל דעות אלה כדי לקדם דברים אחרים שלא קשורים לפוליטיקה או לנושאים שנויים במחלוקת.

10/22 קניה ווסט הודיע שבכוונתו לרכוש את אפליקציית פרלר:
רכישת הפלטפורמה על ידי ווסט מגיעה בעקבות תקופה ארוכה בה פרסם שוב ושוב תכנים בעייתיים, בהם תקף בין היתר את אשתו לשעבר קים קרדשיאן ומשפחתה, את בן זוגה לשעבר פיט דייוידסון ואת החברות והמותגים איתם נהג לעשות עסקים. 

ולשאלה הגדולה: האם זה מקום לקידום מכירות?

כן כן וכן. פרלר יכולה להיות מקום נהדר נוסף לקידום המוצר שלכם, השירות שלכם, העסק שלכם. נכון שקצב הישראלים שבאתר גדל לאיטו אבל הוא קיים. כל מקום שבו העסק שלכם מפורסם ובחינם הוא קידום.

אז למה אתם מחכים? היכנסו התרשמו והרשמו ותתחילו לבנות את המותג שלכם גם שם, אנחנו ממליצים.

 

 https://parler.com

**

parler app download

****

Installing the Parler App on Android Devices Outside the Google Play Store
(Sideloading)

למי שלא ימצא את התוכנה בחנות של גוגל פלי.

https://parler.com/android.html

***************

*במאמר זה יש גם נתונים שנלקחו מהויקיפדיה

שתף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים