אינסטגרם רילס או טיקטוק מה עדיף ?

אינסטגרם רילס או טיקטוק מה עדיף ?

אינסטגרם רילס או טיקטוק? איפה כדאי להשקיע את הזמן שלנו? התחרות בין שתי ענקיות המדיה החברתית בעיצומה. לצורך כך הבאנו ללפניכם 11 תובנות מעניינות על אינסטגרם רילס ועל התחרות עם דברים שכדאי מאוד לדעת לפני שמחליטים.

אינסטגרם הביאה את תשובתה לטיקטוק. פיצ'ר בשם: אינסטגרם רילס. משתמשי אינסטגרם יכולים ליצור סרטונים קצרים באמצעות הרילס.  זאת התשובה של מטא לרשתות המתחרות.

איזה איפה כדאי להשקיע את הזמן שלנו? באינסטגרם רילס או בטיקטוק? לצורך כך הבאנו לכם 12 תובנות על התחרות בין אינסטגרם רילס לטיקטוק שכדאי לדעת לפני שמחליטים:

  1. מה זה אינסטגרם רילס (Instagram Reels)?
    היא תוספת חדשה באינסטגרם. אפשרות זאת תצטרף למגוון האפשרויות הזמינות כאשר משתמש יוצר סיפור.
    אתם יכולים למצוא את האפשרות הזאת על ידי לחיצה על המצלמה בצד שמאל של עמוד הבית שלך באינסטגרם, ואז החלקה ימינה. לאינסטגרם רילס תהיה מגבלת פורמט קצר של 15 שניות. בתוך 15 שניות אלה, משתמשים יכולים לערוך את ה-Reel שלהם על ידי הוספת מוזיקה (או הקלטה מקורית), שינוי מהירות הווידאו שלהם ו/או הוספת מסננים (כלומר אפקטי AR).
    ברגע שמשתמש מסיים את ההקלטה, הוא יכול להוסיף תמונה ממוזערת מתוך סרט המצלמה שלו או לערוך את תמונת ברירת המחדל שנלקחה מהסרטון שלו. בדומה ל-TikTok, משתמש יכול להתחיל ולהפסיק להקליט בקצב שלו.
    אינסטגרם רילס נועדו לעודד יצירתיות עם משתמשים נוחים עם פלטפורמות וידאו קצרות.

  2. מתי התוספת באינסטגרם תגיע לישראל?
    התוספת הינה כבר עכשיו ואתם מוזמנים להשתמש בה. מטא הוסיפה אותה לאפליקציה של ב-175 מדינות עד כה שישראל ביניהם.

  3. איך אנו יוצרים סרטונים באינסטגרם רילס?
    האופי של Reels דומה מאוד לזה של TikTok ו- Snapchat. למשתמשים שמכירים יצירת תוכן בכל אחת מהפלטפורמות עשויות להיות עקומת למידה קצרה, שכן פונקציית ההקלטה/עריכה של Reels משקפת מקרוב את זאת של TikTok. בנוסף, Snapchat עדכנה פלטפורמה משלהם כדי לתמוך גם בתכני וידאו קצרים. באינסטגרם ראו גם את עלייתו של הסרטון הקצר, הורגש צורך לסוג כזה של סרטונים באפליקציה והם הבינו שזה צורך של משתמשי האינסטגרם. כמו כן גם שם תמשיך המסורת של לייקים ומספר צפיות.

  4. איפה אני מוצא רילס של חבר?
    כדי למצוא תוכן מסוים של יוצר/חבר יש להיכנס לפרופיל של היוצר (חבר) וללחוץ על  כרטיסיית הרילס (Reels). דומה הדבר לכרטיסיית ה IGTV באינסטגרם. (IGTV הוא ערוץ וידאו ארוך הנגיש מאינסטגרם וכאפליקציה עצמאית. אינסטגרם השיקה אותו ביוני 2018. היא נותנת למותגים את ההזדמנות ליצור סרטונים ארוכים יותר מסיפורים ופוסטים טיפוסיים באינסטגרם. למעשה, משתמשים מאומתים יכולים לפרסם סרטוני IGTV באורך של עד שעה).

  5. איך נראה אינסטגרם רילס?
    אינסטגרם Reels נראה דומה לסרטוני TikTok, חוץ מהבדל אחד או שניים. מבחינה אסתטית, הלוגו בוגר יותר. אוסף Reel של יוצר ייראה דומה לדף הפרופיל של TikTok עבור המשתמשים שלו. מספר הצפיות בסרטון יוצג בפינה השמאלית.
    בפינה השמאלית התחתונה של Reel, משתמש יכול לעשות לייק, להגיב ו/או לשתף את הסרטון עם משתמשים אחרים באינסטגרם. בצד ימין למטה, משתמש יכול לראות כמה לייקים ותגובות הסליל כבר קיבל

  6. איך אדע אילו סרטוני אינסטגרם הם רילס?
    כל הרילס קיבלו סימן כדי להבדילם בין הפוסטים שהם סרטונים, הקלטות חיות וכדומה. זה עוזר למשתמשים לנווט דרך התכונה החדשה הזו. בעת גלילה בדף עדכון או סייר, סמל הסלילים מופיע כלוח קטן בפינה השמאלית

  7. מה ההבדל בין טיקטוק לאינסטגרם רילס?
    בשניהם תמשיך המסורת של לייקים ומספר צפיות. אבל הנה כמה הבדלים בולטים בין אינסטגרם Reels ו-TikTok. ההבדל הברור ביותר בין השניים הוא שרילס מוגבלים ל-15 שניות בעוד שהמגבלה של TikTok היא דקה אחת.
    שנית היא המוזיקה, אין הצהרה רשמית על סוג המוזיקה והשמע שיותרו בפלטפורמה. פייסבוק הצהירה שהיא משיקה מוזיקה ברישיון בקרוב, אך לא ידוע אם היא תהיה דומה לזו של TikTok או כלולה בתכונת Reels.


  8. מדוע  אינסטגרם רילס הוא ענין גדול ומשמעותי בעולם הרשתות החברתיות?
    למרות ש-TikTok קיים בעולם רק מספר שנים, הוא כבר הפך למרכיב תרבותי עבור הדור Z. ל-TikTok יש יותר מ-2 מיליארד הורדות והוא כמעט ביסס את מקומו ככוכב של המדיה החברתית. הוא מתעלה על מספר אפליקציות מבוססות ארה"ב שמושכות קהל צעיר יותר - כולל אינסטגרם.
    בסוף 2019, TikTok שלטה בהורדות, והביסה את אינסטגרם על ידי למעלה מ-238 מיליון משתמשים. זו הייתה האפליקציה היחידה בחמישייה המובילה של Sensor Tower שלא הייתה בבעלות פייסבוק.
     זאת לא פעם ראשונה שפייסבוק מנסה "לגנוב" לטיקטוק משתמשים. נסיון כושל כזה קרה בעבר עם השקת אפליקציית "לאסו" (Lasso).  אפליקציה  שזכתה ל 600,000 הורדות בלבד בכל תקופת קיומה.

  9. האם אינסטגרם רילס היא המתחרה היחידה של טיקטוק?
    גם סנאפצ'ט, יוטיוב ושפע של מתחרים קטנים מנסים להתחרות בטיקטוק. Snapchat, שמתקשה לשמור על המשתמשים שלה, מיישמת סגנון ניווט חדש הדומה לתנועה האנכית שמשתמשי TikTok מכירים בזמן שהם גוללים בתוכן. סיפורים ציבוריים מקובצים כעת במגילה אינסופית המאפשרת למשתמשי Snapchat לעסוק בתוכן שהם לא מחפשים באופן פעיל, ומאפשרת להם לגלות יוצרים חדשים.
    יוטיוב בודקת תכונה המאפשרת למשתמשים ניידים ליצור גם קליפים קצרים של 15 שניות. למרות שהתוכנה עדיין לא פומבית, אנו יודעים שההבדלים כוללים: משתמשים יכולים לחבר מספר קליפים יחד וניתן לפרסם מספר קליפים לפלטפורמה כסרטון אחד.
    התכונה נפרדת מ-YouTube Stories.אין הצהרה רשמית לגבי האם YouTube יספק גם מציאות רבודה (AR) או ספריית אודיו עבור המשתמשים שלה.
    חברות קטנות יותר כמו Dubsmash, Triller ובייט מושכות גם משתמשי TikTok לשעבר. דובסמאש וטרילר משכו רקדנים בעוד שחברים צעירים יותר מהדור Z כנראה מעדיפים את Byte.

  10. למה עכשיו היה הרגע המושלם להשיק את אינסטגרם רילס?
    הדמוגרפיה של טיק טוק משתנה באופן משמעותי. השימוש בפלטפורמה על ידי בני 8 עד 23 (דור ה Z) יורד בעוד שמשתמשים בגילאי 24 עד 39 נמצא בעלייה. אם בני 24 עד 39, שכבר מהווים חלק ניכר מבסיס המשתמשים של אינסטגרם, יעבירו את התוכן הקצר שלהם לאינסטגרם, לאינסטגרם יש סיכוי להשפיע בצורה רצינית על זירת התוכן הקצר. אינסטגרם יכולה להיות פלטפורמת המדיה החברתית המובילה לדורות הבאים.

  11. איך TIKTOK מגיבה?
    למרות כל זאת, Tik Tok השיקה פלטפורמה חדשה בשם "TikTok for Business". נראה שהמהלך מכוון ישירות ל-Snapchat (המציע מודעות AR לעסקים) ולפייסבוק (שגם מאפשר למשתמשים להפעיל פרסומות בפלטפורמה שלהם. כדי להגביר את התחרות, האפליקציה מספקת גם מרכז e-learning חדש שמטרתו לסייע למשווקים לעשות השימוש הטוב ביותר בפלטפורמת "טיק טוק לעסקים".  במקום תכונה חדשה לגמרי, "Tik Tok For Business" מארגן את ההצעות העסקיות של האפליקציה תחת מטריה אחת. במחירים דומים לפייסבוק ול-Snapchat, ייתכן שזה יהיה המהלך לשמור על TikTok. המשתמשים יחליטו בסופו של דבר אם אינסטגרם רילס יהיו הסיפורים הבאים באינסטגרם - או פלופ כמו לאסו.

 

****

אז מי ינצח בקרב על המשתמשים?

בסופו של דבר, יוצרי תוכן הם שהופכים כל פלטפורמה למה שהיא. יוטיוב הצליחה לשמור על הדומיננטיות שלה במרחב הדיגיטלי במשך שנים, בין השאר בזכות תוכנית השותפים שלה המאפשרת ליוצרים לייצר רווח מהסרטונים שלהם. התוכנית הזו היא שמשכה יוצרים הרחק מ-Vine אל YouTube, שם ניתן היה לשלם להם על עבודתם היצירתית.

בעבר, TikTok תפקדה יותר כמו אינסטגרם מבחינת תמיכה ביוצרים. יוצרי תוכן יכלו להעלות סרטונים ממומנים או להרוויח כסף במהלך שידור חי, אבל לא הייתה תוכנית מונטיזציה מתמשכת. במקום להשתתף בגורלו של Vine (שנסגר ב-2017), TikTok יצרה תוכניות כדי לתמרץ יוצרים להישאר על הפלטפורמה שלה.

בסוף מאי 21 הכריזה TikTok על קרן למידה יצירתית למורים בפלטפורמה. הקרן הושקה עם 50 מיליון דולר, אבל זה מחוויר בהשוואה לקרן היוצר שלה. קרן TikTok Creator Fund הושקה עם 200 מיליון דולר ופתוחה לכל היוצרים מעל גיל 18, ללא קשר למקצוע או לתוכן וידאו (בתנאי שהוא תואם את הנחיות הקהילה של TikTok). הקרן אמורה להשיק באוגוסט הקרוב בארה"ב.

בקרן זו, יוצרי TikTok שיתקבלו לתוכנית יקבלו תשלומים קבועים במהלך שנה. הקריטריונים לקבלה לתוכנית עדיין לא פורסמו ולא היו להם פרטים כגון מתי תוכנית זו תתרחב ברחבי העולם או כמה יוצר בודד יכול לצפות להרוויח.

פייסבוק לעומת זאת הציעה מיליונים כדי לפתות יוצרים מטיקטוק לאינסטגרם, לפי הוול סטריט ג'ורנל. פייסבוק ביקשה מיוצרי TikTok לפרסם באופן בלעדי ב-Reels או לפרסם תחילה את התוכן שלהם ב-Reels, כשהיא מציעה לשלם עבור הפקת וידאו עם האזהרה שיוצרים חותמים על הסכמי סודיות כדי לשמור על סודיות פרטי העסקה.

בסופו של יום מי שמחליט הם המשתמשים.

 

     
תגובות והערות: (0)
כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה
חיפוש